Vraag

Sonos error 1001 en error 913

  • 18 May 2024
  • 45 reacties
  • 1995 Bekeken

Kan het zijn dat het afspelen van muziek wat op je laptop (MacBook Pro) nu niet meer gaat door een update ? of is dit een probleem bij mij ?

De gehele muziek map staat niet meer in de bibliotheek !!


45 Reacties

Reputatie 7

Moet nog wel kunnen. Wat als je hem opnieuw toevoegt?

Toevoegen geeft error 913.

Reputatie 1
Badge

Het lukt bij mij ook niet. Je pc of laptop kun je niet aanspreken . 

Het enige dat wel werkt is de S 2 voor de update. Het opstarten van de nieuwe app duurt behoorlijk lang. Veel te veel Appen ingebouwd. Dit   de grootste downgrade ever . Merci Sonos. 

 Beste submarine ik hoop dat  je een oplossing vind. Ik kan gelukkig nog altijd rekenen op mijn oude S2 die op mijn pc en tablet staan

Veel geluk Gilver

Reputatie 1
Badge

Sinds vandaag krijg ik hetzelfde. Toevoegen van lokale apps kan niet meer.

Deze post gaat volgens mij over hetzelfde probleem

Dus het afspelen van JE EIGEN MUZIEK kan niet meer?

Of komt er een update die dit wel weer mogelijk maakt?

Graag bericht van een Sonos medewerker.

Reputatie 1
Badge

Ah, opgelost (voor mij). Om de één of andere reden was mijn muziekmap niet meer gedeeld..

 

Ga naar Properties/Eigenschappen
 
Ga naar tabje Sharing/Delen en klik op de Share-/Deel-knop
Bij mij ontbrak Sonos; voeg het Sonos-wireless-systeem toe met minimaal Read-/Leespermissies

Daarna kon ik mijn lokale bibliotheek weer toevoegen.

Hoop dat het voor jou ook werkt @Submarine!

I heb een MacBook Pro.

Zelfde probleem met mijn lokale muziekmap. In mijn (Mac) info scherm staat bij ‘delen en bevoegdheden’  -- SonosDMS - bevoegdheid Aangepast.

Ik verander dit in -- SonosDMS - bevoegdheid Lezen.
Als ik dan de muziekbibliotheek toevoeg in Sonos en Sonos bevoegdheid wil verander Sonos de bevoegdheid weer in Aangepast en zegt ‘kan niet toevoegen fout 913.
Zo blijft het doorgaan.

 

Badge

Hier hetzelfde probleem. Iedere keer als Sonos een update uitbrengt krijg je dit probleem. Bijzonder irritant

Ik heb het zelfde probleem op mijn Mac - sinds update geen verbinding meer met eigen muziekbibliotheek. Hoe kan SONOS zo iets doen? Er is spoedig een nieuwe update nodig!

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig heb ik een muziek-abonnement bij Apple en daarmee mijn “persoonlijke” bibliotheek ook volledig tot mijn beschikking.

Net een oplossing gevonden: kijk hiernaar en volg de stappen…

 

Maar wel gek dat je door al die stappen moet heenlopen… pfff!

Reputatie 7
Badge +3

@Thunder24 Maar is dat dan niet meer een Apple- dan een Donos dingetje?

Reputatie 7
Badge +3

De tip van @Thunder24 werkt uitstekend op een Mac. Nu ook nog integreren via bijvoorbeeld een iPad op iPhone. 

Badge

@Thunder24 bedankt voor de oplossing. Werkt perfect. Jammer dat @Sonos deze oplossing nooit heeft aangeboden. Nogmaals bedankt!

Badge

Gelukkig heb ik een muziek-abonnement bij Apple en daarmee mijn “persoonlijke” bibliotheek ook volledig tot mijn beschikking.

Dat is toch geen oplossing

Badge

De tip van @Thunder24 werkt uitstekend op een Mac. Nu ook nog integreren via bijvoorbeeld een iPad op iPhone. 

Dat gaat dan automatisch. Perfecte oplossing van @Thunder24 

Reputatie 7
Badge +3

De tip van @Thunder24 werkt uitstekend op een Mac. Nu ook nog integreren via bijvoorbeeld een iPad op iPhone. 

Dat gaat dan automatisch. Perfecte oplossing van @Thunder24 

Bij mij wordt deze koppeling niet zichtbaar op mijn iPad. Ik zie hem alleen op de Mac.

Nu maakt dat niet heel veel uit omdat ik toch ook een abonnement op Music heb, maar toch vreemd.

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels 12 uur later en nu is mijn bibliotheek wel benaderbaar via de iPad. Heeft dus kennelijk tijd nodig.

Overigens lijkt mij dit dus geen Sonos-probleem en is dit volledig een Apple dingetje. Het gaat hier op de juiste rechten binnen de applestructuur die verdwenen lijken te zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

De tip van @Thunder24 werkt uitstekend op een Mac. Nu ook nog integreren via bijvoorbeeld een iPad op iPhone. 

Dat gaat dan automatisch. Perfecte oplossing van @Thunder24 

Vandaag was de bibliotheek wel zichtbaar op de iPad, alleen kan ik niets openen. Er volgt een foutmelding dat er iets misging. Wanneer ik inlog met de web-app op de iPad dan kan ik hem wel kiezen. 

Blij te horen/lezen dat het bij jullie werkt. 👍 Ik heb helaas niet echt succes met mijn eigen aanbeveling 🤔 Ik slag er wel in mijn map met mijn muziek-bib via de derde optie (netwerk . b.v. NAS) aan Sonos toe te voegen… maar Sonos vind de songs niet! Geen idee wat er mis gaat….   

Reputatie 7
Badge +3

Blij te horen/lezen dat het bij jullie werkt. 👍 Ik heb helaas niet echt succes met mijn eigen aanbeveling 🤔 Ik slag er wel in mijn map met mijn muziek-bib via de derde optie (netwerk . b.v. NAS) aan Sonos toe te voegen… maar Sonos vind de songs niet! Geen idee wat er mis gaat….   

Geldt dat ook op de Mac zelf? Ik kan, na het uitvoeren van de gegeven aanwijzingen, op de Mac en via de web-app de muziek benaderen. Op de iPad en iPhone staat de bibliotheek “te klapperen”, dus het ene m9ment wel zichtbaar en het andere niet. Vandaag nog helemaal niet zichtbaar geweest.

overigens log ik nu net weer in via de web-app en zie de albums wel maar deze spelen niet af. 
Het rammelt dus nog.

Eerst waren all mijn playlists op mijn Mac verdwenen! Ik heb die via Time Machine weer terug moeten halen en nu werkt het op mijn Mac goed. Maar SONOS dus niet.

 

Het is geen Apple/Mac probleem. Wij maken gebruik van Windows pc's en hebben hetzelfde probleem. We hebben onze muziekmap gedeeld (schrijven/lezen), maar houden deze foutmelding. Zowel het delen van de muziekmap als het delen van een andere map of schijf loopt vast op error 913.

Iets dat opvalt: in het hoofdscherm van de Sonos app staan 5 muziekbronnen. Tot aan de update stond daar 'Muziekbibliotheek’ tussen, maar dat staat er nu niet meer. Er is wel een Sonos-afspeellijst (kan me niet meer herinneren of die er voor de update ook al stond), maar het is niet terug te vinden hoe je daar iets aan toe moet voegen. Ik kan er een nieuwe afspeellijst aanmaken, maar daar kun je vervolgens niets mee.
 

Reageer