Vraag

sonos app koppelen met nas muziek


Reputatie 1

Sinds de laatste update van de sonos app op mijn telefoon (ANDROID), kan ik mijn muziek op de nas niet meer bereiken. 

Waar kan ik de map opgeven waar mijn muziek staat?

In de vorige versie van de app had ik geen probleem.


16 Reacties

Reputatie 7

Zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/music-library-after-latest-app-update-6892095:

”Under “Your System”, your music library should be listed under “Your Sources”. It might take a little bit for it to appear as it didn’t appear immediately for me.”

Reputatie 4
Badge +3

Zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/music-library-after-latest-app-update-6892095:

”Under “Your System”, your music library should be listed under “Your Sources”. It might take a little bit for it to appear as it didn’t appear immediately for me.”

Was het maar waar. Nadat de nieuwe app zich had geïnstalleerd waren mijn speellijsten verdwenen. Na een paar uur waren ze weer terug, maar de volgende dag waren ze weer verdwenen. Erg teleurstellend allemaal.

Reputatie 7

En ze komen niet opnieuw terug na enige tijd? De app moet ze immers van de speakers krijgen.

Reputatie 4
Badge +3

Helaas, ze zijn en blijven weg. In de Windows Desktop Controller zijn ze er wel. Die WDC is trouwens het enige dat nog naar behoren werkt, na de verschrikkelijke update van 7 mei.

Badge

Bij mij was het er ook nietin hetbegin, nu werkt het weer. Alleen de universele zoekbalk zoekt niet in -   mijn muziek. -

Mogelijk is de addin op homeAssistant en alternatief https://www.home-assistant.io/blog/2024/05/09/music-assistant-2/

Of sonostube op android.

Zie ook de laatste reacties onder deze thread

 

op mijn macbook heb ik het kunnen instellen maar op de iPhone lukt het niet. hij zegt ook steeds dat de wachtrij leeg is. mijn afspeel lijsten staan er nog in maar kan niet zien welke nummers ze bevatten, maar kan ze wel spelen. hoop dat ze dit snel oplossen.

Reputatie 2

We hebben toch Sonos luidsprekers gekocht om muziek te luisteren? Op deze wijze bepaald Sonos, uit het niets, dat wij alleen de muziek mogen luisteren op de kanalen die zij aanbieden.

We wonen niet in Noord Korea of Rusland? Moet niet gekker worden met Sonos.

Hopelijk komt de functie luisteren naar eigen muziek op de NAS weer snel terug. Net als de widgets, de alarmklok en alle andere zaken die weg zijn.

Sturen ze ook nog een e-mail met titel: De Sonos-app is vernieuwd en beter dan ooit.

Wat een farce!!!

Reputatie 7

Die functie is niet weg, wel zijn de zoekmogelijkheden helaas verwijderd. Kijk eens op de link hierboven en kijk anders eens naar het gebruik van Plex.

Mn muziek library was geheel verdwenen. Moest deze opnieuw koppelen via de desktop-app (niet de web-app). Nadat deze gekoppeld was, zag de android app de locale library ook, onder de noemer “Je Bronnen”.

Een paar vervelende minpuntjes mbt dezeverdeling:

  1. Je Bronnen worden niet gebruikt in de zoek-functie. En je kunt ook niet zoeken binnn “Je Bronnen”. Bij een vrij uitgebreide bibliotheek, is het lang scrollen tot je het juiste album hebt.
  2. Je kunt vanuit de mappenstructuur geen geheel album afspelen, alleen een nummer. Echter vanuit de opties Albums, Artiesten, en Genres kun je wel een album vinden en middels een long-press kiezen voor wachtrij vervangen. Daarbij speelt het gehele album af. Echter, je vervangt de wachtrij, dus je kunt niet meerde albums in de wachtrij plaatsen.
  3. Er worden geen album-covers getoond voor de albums/tracks. Alles is een generieke icoon geworden, dat maakt het nog lastiger om het juiste album te vinden.
Reputatie 7

1 en 2 komen terug voor eind juni. Over 3 heb ik nog niets gelezen.

Overigens heeft Sonos wel aangekondigd (ze kunnen het dus wel) dat verbindingen via SMBv1 niet meer worden ondersteund. Dat kan ook nog een reden zijn dat je je NAS niet meer kunt zien. Heeft niets te maken met de nieuwe app.

1 en 2 komen terug voor eind juni. Over 3 heb ik nog niets gelezen.

Overigens heeft Sonos wel aangekondigd (ze kunnen het dus wel) dat verbindingen via SMBv1 niet meer worden ondersteund. Dat kan ook nog een reden zijn dat je je NAS niet meer kunt zien. Heeft niets te maken met de nieuwe app.

1 en 2 retour is iets wat zonder meer zou moeten gebeuren, anders heeft de gehele functie geen zin. 3. zou wel erg fijn zijn, is nu zo'n somberoe boedoening. Echter misschine dat het lezen van de album-covers wat meer tijd vergt. Dus zal het in de gaten houden

 

Wat betreft SMBv1 betreft. Ik zie de NAS gewoon, nadat de muziek folder keurig is geindexeerd.

 

Ik gebruik SONOS al sinds 2009 en heb het toen gekocht om mijn grote muziekbibliotheek (> 100.000 songs) op de NAS overal in huis te kunnen afspelen. Later zijn daar aanvullend streamingdiensten bijgekomen. Prima.

Maar nu wordt in de app gewoon de functionaliteit niet met een upgrade verbeterd maar met een downgrade verslechterd. Hoe haal je het in je hoofd om gebruikers iets waar ze al jarenlang op rekenen opeens te ontzeggen? Ik wil niet alleen maar streamen van Spotify of Apple Music of what else. 

Ik wil mijn eigen muziekbibliotheek kunnen afspelen.

Wanneer gaat SONOS dit probleem oplossen????? Dit is echt Onacceptabel.

Bellen naar de supportfunctie is trouwens vrijwel onbegonnen werk: wachttijd 40 minuten…. Misschien moet die een upgrade krijgen….

eric2009, ik heb het ook sinds 2009 om net dezelfde reden (wel maar 65000 songs 😇) begonnen met één play 5 ondertussen in elke kamer minstens 1. dit is zeer onacceptabel van sonos.

ik voel er net hetzelfde over.

gr.

Reputatie 7

Maar ligt het aan de nieuwe app? Dan is het oplosbaar. Ligt het aan SMBv1? Dan dus niet - en daar zijn goede (veiligheids-) redenen voor.

Reputatie 4
Badge +3

Als het probleem ontstond na installatie van de nieuwe app, ligt het dus aan de nieuwe app. En daarvoor is Sonos verantwoordelijk.

Reageer