Skip to main content

Gelet op de tegenvallende ervaringen met mijn Sonossysteem het afgelopen jaar, met als nieuw dieptepunt de app, heb ik geen zin om nog verder in Sonos te investeren… Dit om verdere frustratie te voorkomen.

Tijd om vooruit te kijken, wat zijn momenteel alternatieven op de markt?

Een marantz reciver met mogelijkheid van 9.2 aansluiting en losse speakers. 


Ik weet niet of de Sonos community nu de plaats is voor zo’n vraag, maar zonder verdere duiding is je vraag niet te beantwoorden. Ik neem dan ook aan dat het eerste antwoord ironisch bedoeld is.

Waar gebruik je je Sonos devices voor?


Elk maar dan ook elk apparaat van nu is software gestuurd. De tijd van de fysieke volume regelaars en schakelaars is voorbij. Dat impliceert dan ook dat er altijd iets mis kan gaan na een update. Ook de Marantz-reciever heeft hier last van. Ik had hiervoor een hele mooie Onkyo Stereo Networkreceiver met zoveel kwaliteit aan boord dat je haast dacht dat dit niet zou kunnen ik één apparaat. Helaas ging Onkyo failliet en bleek dat alle commando’s doorgegeven aan een server ergens in Japan ineens niet meer werkte omdat niemand meer voor de server betaalde en deze dus uitgezet is. De Onkyo receiver werd in een keer waardeloos met al die dure decoders aan boord. Nu met Sonos nergens maar dan ook nergens last van. Wellicht dat de netwerken (zoals eerder geopperd werd) veel te moeilijk in elkaar steken met allerlei extenders etc erin. Voorheen was de app/software niet zo kieskeurig maar nu blijkbaar wel. 
 

Eind van het liedje…je hebt en houdt het met alle merken. 


Ik bedoelde niet ironisch. Ik had hiervoor marantz met losse speakers en  zeker met uitstekende geluid . Elke speaker kan je zelf op eigen smaak harder of zachter zetten,  je kan afstand handmatig ook wijzigen maar  er is wel een zeer goede app ook aanwezig die voor je e.e.a. kan instellen. Vanaf 80 tot 120 hz kon je sub zelf  instellen.

Geluidbron kan je van 5.1 wijzigen naar verschillende kwaliteiten,  zelfs naar 9.2  

Er is enorm veel via app in te stellen en nooit een app probleem gehad. 

Vanwege veel draad en grote speakers  ben ik op sonos overgestapt en helaas wist ik niks van slecht werkende app. 

 

Het is nu niet anders dan wachten totdat app OOIT goed functioneert. 


Bij mij heeft Sonos ook een Marantz opgevolgd. Qua geluid ben ik erop achteruit gegaan, qua connectiviteit met sprongen vooruit (zeker omdat de Marantz het op dat gebied na twee jaar opgaf). Zonder de gevraagde toelichting van @MJA zou ik zo’n Marantz niet adviseren. De gemiddelde Sonosklant is niet zo van de instellingen, wat (zeker als je werkelijk 9.2 zou gebruiken) wel nodig is.

Maar goed, voor hetzelfde geld is hij op zoek naar een speaker voor muziek op de slaapkamer en inde badkamer.


Voor ieder wens is er een geluid systeem en ik vind je moet niet naar kosten kijken maar naar kwaliteit die je wensen vervult . 

App van sonos is echt heel slecht. Met update zou hij eigenlijk beter en beter moeten worden maar juist na update zijn kopers gedupeerd met niet werkende app of een app die wel werkte en volgende dag door update in eens niet . 

Sonos speakers kosten een berg geld en je denkt daarbij goede kwaliteit voor terug krijgt en helaas dus niet . 

Sonos zou ik op dit moment aan niemand aanbevelen want door de update kan zomaar gebeuren dat je volgende dag geen muziek in badkamer of in slaapkamer kan hebben. 

Wacht met kopen van sonos totdat app betrouwbaar werkend is. 


Bij mij is de pp niet erg vlot en vanmorgen moest ik even wachten op Spotify (‘er is iets misgegaan’ - maar wat dan?) maar missende speakers heb ik nog niet gehad. Maar toch nieuwsgierig naar de specifieke omstandigheden van de mensen die dat wel hebben……


 Bij mij is het constant helemaal goed. Moet nergens op wachten, volume is normaal regelbaar en reageert ook direct dus ik kan je er verder niet mee van dienst zijn. 


Er moet toch een logische verklaring voor zijn? Misschien is het de keuze van provider of het model soundbar het hebben van Android of IOS. Zou heel fijn zijn als dat toch eens duidelijk wordt. 


Er moet inderdaad een logische verklaring voor zijn. Meestal heb ik juist pech en ben ik bijna de enige die last heeft van dit soort dingen, maar nu is het juist andersom. Ik ben er blij mee om hoor en ga het niet jinxen natuurlijk.

mijn netwerk heb ik zelf geconfigureerd met de ARC als baas van de Sonos equipment (creëert een eigen netwerkje), andere Sonos speakers krijgen daar hun IP nummer van. 
 

 


Als ik me niet vergis was het jaren geleden een probleem dat Sonos niet goed samen zou gaan met het kpn netwerk, Misschien is het zoiets simpels..


Maar ik heb juist internet van KPN en dat werkt nou juist goed. Uiteraard heeft dat niks met het interne netwerk te maken. Ik heb er een switch/patchpanel met cat 6 bekabeling in staan. Gebruik niet de switch van Box-12 van KPN, maar dat zou ook goed moeten zijn. M’n switch (manageable) ondersteund IGMP snooping, wellicht dat dit wel iets uitmaakt. 
 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-136/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Het kan naar mijn idee niet zo zijn dat 1 en dezelfde app bij mij wel werkt en bij de buurman niet. 


Nee, klopt. Er moet gewoon iets zijn wat we over het hoofd zien. Ik blijf de oorzaak bij een netwerkfout zoeken.  


Er is ook zoveel apparatuur te koop tegenwoordig en als het werkt werkt het natuurlijk. Ik hou dat soort dingen het liefst zo simpel mogelijk. Wat niet weg neemt dat het gewoon zou moeten werken. 


Vraagje ,

Ik kan mijn sub gen3 niet toevoegen. Denken jullie dat aan netwerk ligt ? 

Wat moet je aan wifi veranderen,  gezien dat alleen sub gen3  niet toegevoegd kan worden? De rest wel. 

 


Helaas beschikken wij hier niet over een glazen bol en kunnen we niet zomaar zeggen wat er mis zou zijn. Wellicht met wat meer info wel? Dat geeft geen zekerheid, maar we kunnen het wel proberen. 
 

ℹ️ “We” zijn de gebruikers van het forum.


Wellicht de sub even “terug naar fabrieksinstellingen” als dat kan?


Of toch even met een iPhone proberen 


Misschien is dit iets) 

 


Goedemorgen ronvmeijer, 

Ik begrijp dat je wil helpen maar meer info nodig hebt en ik zal je ook info geven als je op een normale,  zakelijke, helpende volwassenen manier vraagt . 

Mijn advies: 

Je had kunnen vragen stellen als : 

Welke provider? Heb je extra router tussen? Is je arc met kabel aan router verbonden? Heb je aan resetten gedacht? 

Ik zal dan netjes al je vragen beantwoorden omdat ik voor hulp in deze forum gekomen ben.

sarcasme is niet echt hulp aanbieden en ook niet uitnodigend aan deze forum aan te sluiten. 

Dank voor je advies en ja ik heb sub zeker reset .


@106rallye , ik heb gelezen en ik ga zo proberen. Taal wijzigen nog niet geprobeerd. 


Nooit van humor gehoord?


Zeker wel. Maar op juiste moment en juiste plek. 


@Mor Maar als je zelf die vragen al kunt bedenken, waarom geef je die gegevens dan niet meteen? Zijn best logische zaken toch? #helptehelpen