Skip to main content

Wij hebben 4 Sonos ERA100 boxen en een soundbar. Voorheen gebruikte ik Tunein. Toen viel regelmatig de muziek 1 tel weg. Op Tunein krijg ik helemaal geen muziek meer, dus ik kies nu Sonos radio. Nu vallen de speakers nog vaker uit! 

Aangesloten middels wifi (inclusief versterkers), Spotify valt niet uit. 

Het uitrekken, 5 minuten van de stroom af en opnieuw insteken van de router (of is het het modem?) helpt niet. 

Erg storend en zo technisch ben ik niet! 

Ik heb ditzelfde probleem gehad. De buffer van de soundbar is waarschijnlijk vol. Sonos heeft van alles geprobeerd om een en ander te herstellen. Geen succes. Puntje bij paaltje: ik heb de soundbar ingeruild en een Beam gen2  met korting via Sonos gekocht. Nu weer tevreden klant en luisteraar


@Verscheijden Welke soundbar heb je?

@Meine Die geheugenproblemen lees ik met name met de Playbar. Dat is niet de soundbar die je normaal met Era's combineert - en al helemaal niet met vier (twee is de max voor surround in ieder geval).


Dank voor de reacties! 
Volgens de factuur hebben we een Sonos BEAM Gen2 soundbar. 

Dat lijkt me hetzelfde als wat Meine oppert? 


Ik had inderdaad een playbar. En dus de BEAM gen2


Als je dit met een Beam (gen2) hebt in plaats van met een Playbar zou ik toch eens met Sonos bellen. Wellicht een diagnose maken en verzenden als het weer eens gebeurt en dan bellen. Je zou ook eens kunnen nadenken of er zaken in je netwerk zitten die de kwaliteit kunnen beïnvloeden (ap’s of powerline-verbindingen).


Reageer