Skip to main content
Vraag

sleep timer in de nieuwste app

  • 7 May 2024
  • 50 reacties
  • 3443 Bekeken

Na vol enthousiasme heb ik de nieuwste release gedownload op mijn iPad. Misschien ligt het aan mij en is het wennen, maar ik kan nergens de sleep timer meer terug vinden… gelukkig heb ik mijn iPhone app nog

Weet iemand de sleep-timer te vinden? 
 

thanks 

Arjan

 

50 Reacties

Reputatie 7

Dat zou wel weer moeten kunne. Evt. via de PC- of Mac-app.

Dat zou wel weer moeten kunne. Evt. via de PC- of Mac-app.

Dankjewel dat werkt!

Op twee dagen stond het alarm idd nog aan. Kan nu per dag het alarm weer instellen zoals ik wil ;-) Hoop wel dat binnenkort vanuit de IOS app het ook weer mogelijk is om de wekker in te stellen. Niets is fijner dan met je eigen playlist wakker te worden. Met de Google Home app kon ik wel routines aanmaken, maar dat werkt ook niet helemaal lekker en lukte mij nog niet om de playlist dan random op de Sonos af te spelen.

Wat een klotezooi. Omdat ik slaapproblemen heb gebruikte ik de timer al jaren om ‘s-avonds met ontspannende muziek in slaap te komen. Na 30 of 45 minuten stopt de muziek dan. En het werkte voor mij. Ik heb mijn hele huis vol sonos. Maar vanwege post-covid klachten kan ik overdag geen muziek meer aan. Ik flikker eerdaags al die sonos het huis uit, als die timer niet snel terugkomt.

 

Reputatie 1

Wat een klotezooi. Omdat ik slaapproblemen heb gebruikte ik de timer al jaren om ‘s-avonds met ontspannende muziek in slaap te komen. Na 30 of 45 minuten stopt de muziek dan. En het werkte voor mij. Ik heb mijn hele huis vol sonos. Maar vanwege post-covid klachten kan ik overdag geen muziek meer aan. Ik flikker eerdaags al die sonos het huis uit, als die timer niet snel terugkomt.

 

Het werkt nu weer hoor 

Reputatie 1
Badge +1

Ik zag een filmpje op YouTube dat het in juni terug zou komen in een update. 
Ik heb het nog niet in de app kunnen ontdekken waar die zit.

Reputatie 3
Badge +1

Wat een klotezooi. Omdat ik slaapproblemen heb gebruikte ik de timer al jaren om ‘s-avonds met ontspannende muziek in slaap te komen. Na 30 of 45 minuten stopt de muziek dan. En het werkte voor mij. Ik heb mijn hele huis vol sonos. Maar vanwege post-covid klachten kan ik overdag geen muziek meer aan. Ik flikker eerdaags al die sonos het huis uit, als die timer niet snel terugkomt.

 

Het werkt nu weer hoor 

Optie van ‘sleeptimer’ nog niet gevonden in de laatste versie op m’n iPad, heb ik iets gemist?

Wat een klotezooi. Omdat ik slaapproblemen heb gebruikte ik de timer al jaren om ‘s-avonds met ontspannende muziek in slaap te komen. Na 30 of 45 minuten stopt de muziek dan. En het werkte voor mij. Ik heb mijn hele huis vol sonos. Maar vanwege post-covid klachten kan ik overdag geen muziek meer aan. Ik flikker eerdaags al die sonos het huis uit, als die timer niet snel terugkomt.

 

Het werkt nu weer hoor 

Optie van ‘sleeptimer’ nog niet gevonden in de laatste versie op m’n iPad, heb ik iets gemist?

Inderdaad. In sonos zelf is het er niet. In juni, geven ze aan.
Via een omweg is het me zojuist wel gelukt om een timer in te stellen: op mijn Ipad zet ik via de Spotify-app muziek op, waarbij ik dan als apparaat de Ipad zelf wijzig in (in mijn geval) ‘sonos slaapkamer’. Via de app ‘Klok’ op mijn Ipad kies ik dan ‘Timers’. Daar kan ik dan een tijd aanmaken. En bij ‘Als timer eindigt’ kies ik dan voor ‘Stop afspelen’. 

Zeg Sonos... Wat is dit nu voor zever? 

Wat is in godsnaam de reden dat slaaptimer niet in de nieuwe app zit? Is dit raketwetenschap of zoiets? Waarom releasen jullie een nieuwe waardeloze app die op alle vlakken slechter is dan de oude? De oude app werkte perfect... Dit is echt gewoon schandalig... Ik was altijd een Sonos fan, maar dit is nu wel voorbij. Ik koop nooit nog Sonos.

Ik zie geen reactie van Sonos zelf, wat is dit voor geks? Je kunt toch niet zomaar belangrijke functionaliteit weghalen? Kom Sonos, doe er wat aan of geef een fatsoenlijke reactie in dit forum! 

Reputatie 7

Hoezo geen reactie van Sonos?

 

Reputatie 1
Badge +1

Het is inmiddels al toegevoegd. Misschien is dat de reactie van Sonos

 

Reputatie 1
Badge

Maar niet als je vanaf je nas streamt. Dan geeft het systeem je geen slaaptimer optie. 

Reputatie 7

Functionaliteiten met betrekking tot de NAS komen later, waarbij ik moet zeggen dat Sonos deze nog niet benoemd heeft…..

Reputatie 1
Badge

Ik hoop het van harte. Ik stream de luisterboeken van m’n dochter ‘‘s avonds voor het slapengaan. Dan is die timerfunctie echt onmisbaar.

 

Na vol enthousiasme heb ik de nieuwste release gedownload op mijn iPad. Misschien ligt het aan mij en is het wennen, maar ik kan nergens de sleep timer meer terug vinden… gelukkig heb ik mijn iPhone app nog

Weet iemand de sleep-timer te vinden? 
 

thanks 

Arjan

 

Waardeloos inderdaad en nog steeds niet opgelost. Ik verkoop die hele Sonos bende ik ben er helemaal klaar mee. Die gekkies die functionaliteiten eruit halen, zijn ze nou helemaal mesjogge! Wil je via spotify met timer aan op Sonos afspelen kan dat ook niet eens.

Inderdaad weer een ondoordachte actie van Sonos.

Timer wekker functie verdwenen……waarom ?

 

Ja waarom inderdaad een functionaliteit weglaten grrrrrr

Wat een klotezooi. Omdat ik slaapproblemen heb gebruikte ik de timer al jaren om ‘s-avonds met ontspannende muziek in slaap te komen. Na 30 of 45 minuten stopt de muziek dan. En het werkte voor mij. Ik heb mijn hele huis vol sonos. Maar vanwege post-covid klachten kan ik overdag geen muziek meer aan. Ik flikker eerdaags al die sonos het huis uit, als die timer niet snel terugkomt.

 

Het werkt nu weer hoor 

Oh ja??? Waaar

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon even zoeken voordat je geslagen wordt.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-a-sleep-timer-on-sonos

Je moet natuurlijk eerst iets afspelen om een timer te kunnen instellen, dus eerst iets starten en dan het afspeelscherm vergroten en rechtsonder klikken. 
 

Gewoon even zoeken voordat je geslagen wordt.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-a-sleep-timer-on-sonos

Je moet natuurlijk eerst iets afspelen om een timer te kunnen instellen, dus eerst iets starten en dan het afspeelscherm vergroten en rechtsonder klikken. 
 

Fijn!!! Maar uh Gewoon even zoeken, hallo het was eruit gehaald. 🤯 

Reputatie 7
Badge +3

En ook weer teruggestopt en gecommuniceerd.

Reputatie 1
Badge

Het is inderdaad weer terug en werkt sinds een paar dagen ook weer als je vanaf je nas of andere bron via de muziekbibliotheek muziek/luisterboeken afspeelt. 

Reputatie 7

Inderdaad weer een ondoordachte actie van Sonos.

Timer wekker functie verdwenen……waarom ?

 

Ja waarom inderdaad een functionaliteit weglaten grrrrrr

Sonos heeft dit uitgelegd, al kan ik mij voorstellen dat je er niet blij van wordt: op de ochtend van de introductie van de nieuwe app bleek dit niet te functioneren en is het dus verwijderd. Bij Sonos ging die introductie voor alles.

Inderdaad weer een ondoordachte actie van Sonos.

Timer wekker functie verdwenen……waarom ?

 

Ja waarom inderdaad een functionaliteit weglaten grrrrrr

Sonos heeft dit uitgelegd, al kan ik mij voorstellen dat je er niet blij van wordt: op de ochtend van de introductie van de nieuwe app bleek dit niet te functioneren en is het dus verwijderd. Bij Sonos ging die introductie voor alles.

Oke, je praat alles een beetje goed, het “niet blij van wordt” is een understatement. De ellende die ervan ondervonden werd door de ‘die hard’ gebruikers van timers en wekkers (en evt. andere functionaliteiten die het lieten afweten) is het niet voor te stellen dat je dit flikt.

Dat blijkt dat bij Sonos de introductie voor alles ging, maar dat wil niet zeggen dat dat maar goed is. Ja, het is wat het is maar als je dure Sonos producten koopt en tevreden bent over de werking ervan is het frustrerend dat die dan opeens niet meer werken.

Die nieuwe dingen zijn helemaal niet belangrijk, want dat weet nog niemand, heeft niemand nog gebruikt, zal niet gemist worden. Fijn dat je zo positief wilt blijven, ik begin het weer te worden omdat de fuctionaliteiten (die ik gebruik) weer terug op zijn plaats zijn. Heb een les geleerd, ik heb het automatisch updaten voor al mijn apps uit gezet. FIjne zondag

Reputatie 4
Badge +1

Gelukkig zijn er nog een aantal mensen die positief blijven en anderen proberen te helpen… persoonlijk ben ik dat gezeik over een wekker van een paar duizend euro al lang zat. Ga me nou niet vertellen dat iemand Sonos aanschaft vanwege de wekkers en sleeptimers… Gelukkig gedragen de meesten zich niet als een kind waarvan het speelgoed wordt afgepakt. Frustraties? Prima maar ga niet af zitten geven op mede Sonos gebruikers die alleen maar proberen te helpen. 

Reputatie 7

Ik kan me de frustratie over een aantal zaken echt voorstellen. Sonos heeft van de nieuwe app en de wijze waarop men heeft gekozen deze te introduceren een puinzooi gemaakt. Elders heb ik dat ook duidelijk onder woorden gebracht. Dat die wachtrij zo populair was, was voor mij een verrassing. Deze gebruik ik nooit. De bibliotheek ook niet, de 65k limit is voor mij daar de doodssteek voor.  Alarmen evenzo - ik zou verwachten dat je dat via Google Assistant zou doen en niet via de Sonos app. Maar Sonos had die verwijderde functies en de werking van de nieuwe app veel beter uit moeten leggen. Het samen laten vallen van de nieuw app (met alle nadelen en verwarring van dien) en het beëindigen van de http- en SMBv1-ondersteuning is ook uiterst onhandig.

Aan de andere kan gedragen veel gebruikers zich hier wel erg hulpeloos. Kijk eens naar iBroadcast of Plex als je niet bij je muziekbibliotheek zou kunnen. Laat Sonos eens weten wat er bij jouw installatie misgaat door ze te bellen of hier een goed omschrijving van je set up en de geconstateerde fouten neer te zetten. In plaats van “ik heb dit ook” of “bij mij werkt het ook niet”. Dat is even werk, veroorzaakt door de beslissing van Sonos om het zo te doen. Vervelend? Zeker - en dat mag je Sonos best kwalijk nemen.

Reageer