Vraag

reactie Sonos op klachten over de nieuwe app?

  • 9 June 2024
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Heeft iemand gebeld met Sonos over de klachten over de nieuwe app? Zoals wegvallen toegang tot de NAS met muziek? Wat is daarop de reactie?


6 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Forum staat vol met jou probleem als je eerst wat gelezen had… is je telefoon ook stukgegaan door de patch? 

Ha Henk, 

 

Zeker. Ik maak er uit op zeker niet de enige te zijn. Maar zie geen reactie van Sonos expliciet voor bij komen. En bredere statements als: het is bekend en we zijn er mee bezig. Ik kan me niet voorstellen dat een gerenommeerd bedrijf gebruikers met dergelijke serieuze klachten (in feite kan ik nu niets met mijn systeem) in het ongewisse laat. Ik zou verwachten dat een indicatie wordt afgegeven wanneer een verbeterde versie van de app komt of de mogelijkheid om de goed werkende versie (een soort Sonos classic) te installeren.  

Ik ben benieuwd of er een dergelijke reactie in deze communiteit bekend is. Vandaar de vraag.

En mijn telefoon is niet stuk gegaan. 

Reputatie 3
Badge +1

Dat je hier nauwelijks reacties ziet van Sonos zelf komt omdat het een gebruikers-forum is. Ik zal niet zeggen dat Sonos helemaal niets leest maar dat er niet gereageerd wordt is vrij normaal. Gebruikers proberen elkaar hier te helpen maar dan zijn er wel details nodig en wel zoveel mogelijk. Foutmeldingen, merken, versies, wat heb je zelf geprobeerd etc.. 

Je zegt wegvallen NAS verbinding maar hoe moeten we dat zien? Helemaal niet meer bereikbaar geweest of soms wel, soms niet? Enige wat hier van Sonos bekend mbt tot NAS of muziek afspelen van andere shares via de muziekbibliotheek niet meer gesupport wordt als je gebruikt maakt van smbv1 shares. Smbv2 en 3 worden wel ondersteund.  Kijk ook even als je googled op “Sonos release notes” wat daar inmiddels via patches is opgelost. 

Ha Henk, 

 

Ik ben geen IT-er en heb mezelf overtroffen met het installeren van Sonos gekoppeld aan een nas. Qua updaten van de sonos app was het altijd een kwestie van ok klikken bij een nieuwe versie.  Tot de laatste dan. 

 

Er is nog wel een verbinding met de nas. Maar het zoeken naar muziek op genre, muziek of album is niet meer wat het was en een nummer laten afspelen geeft een foutmelding.  Dit geldt dan voor de laptop software.  In de app zie ik helemaal niets meer van wat op mijn nas staat. 

Dank voor de tip van de patches. Ik ga me er in verdiepen en hoop er uit te komen.  Dan kan ik mezelf, als eenvoudige gebruiker, nog verrassen als technisch applicatie beheerder. 

 

Groet, Anton 

Reputatie 7

Je zou ook eens Plex kunnen installeren als work around.

Reageer