Vraag

Problemen tegengekomen in nieuwe app


Reputatie 2
Badge +1

Ik vraag me af meer gebruikers dezelfde problemen ervaren:

Ongeveer 50% van de pictogrammen onder Favoriten zijn verdwenen (nu grijs) en alleen de text is zichtbaar.

In de afspeelbalk onderaan is dit dan wel weer te zien.

Tevens staan de favoriten niet in alfabetische volgorde terwijl dit in de oude app wel het geval is.

Ook staat er bij de favoriten niet meer bij welke service de horen. Er staat alleen bij "Livestation”


27 Reacties

Ik heb hetzelfde symptom, bij mij word de favorieten enkel bij app start, 3 sec zicht baar en daarna grijs, fantastische update, gewoon dikke bug, Sonos moet dit fixen , slaat nergens op ,de update is nooit getest

 

Reputatie 2
Badge +1

Gezien alle heftige reacties op de app (heel de wereld) doet Sonos er beter aan de voorgaande app terug te zetten. Geen idee wat er bij de ontwikkel afdeling aan de hand is

Dit probleem ervaar ik ook, het ziet er onoverzichtelijk uit, en het afspelen van favoriete radiozenders is in sommige gevallen niet meer mogelijk.

Deze radiozenders uit de favorieten verwijderen evenmin. Opnieuw toevoegen daarentegen wel, wat dus resulteert in dubbele zenders tussen de favoriete zenders. Erg onhandig en onoverzichtelijk.

nieuwe Sonos app op iPhone, ios 7.4.1. Kan alleen nog maar enkele nummers afspelen uit m’n muziekbibliotheek, niet meer alle nummers in een directory. Dramatische update.

Na de installatie van de nieuwe sonos app crasht de app tijdens het toevoegen van een sub gen 3!

Sub is nu onbruikbaar 😫. App crasht op alle Android controllers. Sonos case nummer 06180594.…

Herkent iemand dit fenomeen?

Daarnaast is de app instabiel en kan geregeld geen connectie maken met het sonos systeem. Re edie is de app te sluiten  en opnieuw te starten. 

 

 

Ik kan mijn sonos play1 spelers op de slaapkamer alleen nog maar in de app zien en bedienen als mijn play 5 boxen in de woonkamer aanstaan. 
Ik heb slimme stekkers op de boxen om het lekvwrbruik te voorkomen en schakel de kamers in als ik muziek wil luisteren. 
Heb boost opnieuw geinstalleerd maar dat verhelpt probleem niet. 

Reputatie 2
Badge +1

Input op de ARC is niet meer te regelen. Als je de TV aanzet, gaat de ARC automatisch het TV geluid weergeven. So far so good… Ga ik ondertussen even iets anders weergeven kan ik onmogelijk weer terug naar het TV geluid. Heel erg vreemd, het lijkt wel niet getest voordat het gepubliceerd werd. Ik vraag met klem om de oude versie weer terug te kunnen zetten, want met een flink bedrag voor de hardware te hebben uitgegeven is er maar één manier om diezelfde hardware te bedienen namelijk de app. Als die niet goed werkt (zoals nu het geval is) is het een ramp.
 

Ik wil een album opzetten via “Apple Music”, iets wat altijd lekker gemakkelijk ging en dus naar volle tevredenheid werkte. Nu drie minuten bezig geweest om hem te vinden, te selecteren en hem aan te wijzen, want ook de zoekfunctie is heel erg goed verstopt en dus slecht bereikbaar.
 

Dus Sonos, zorg dat de oude versie weer teruggezet kan worden s.v.p.  

Reputatie 1

Graag onmiddellijk de oude app terug. De nieuwe gaat op alle fronten door de ondergrens. Niet des-Sonos! Wat een flater.

Heb mijn huidige problemen opgelost door de laatste versie te verwijderen en een eerdere  versie te downloaden. Voor Android gebruikers is de apk te downloaden van: https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1 waarvan sonos support eerder aangaf dat dit niet zou werken! Werkt prima. 

Nachtgeluid uit of aan maakt geen verschil! 
de oude app werkte voor mij prima..

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Peter,

Ben het roerend met je eens. Mijn ervaring met een major update als deze is dat een oplossing wel even kan duren!

In een eerdere post van mij heb ik voor lotgenoten een URL genoemd waar je de vorige versie van de sonos Android app kunt downloaden.…

https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1

Alvorens deze te installeren, de drama app eerst verwijderen 😉 

Succes.

Badge

Ik ervaar alleen maar problemen in de nieuwe App. Helaas kan ik oude niet terugzetten omdat ik een iPhone gebruik. Sonos Radio werkt ook niet en kan niet worden geactiveerd. Toegang tot mijn NAS is eveneens verdwenen. Ja, ik heb al mijn CD’s gedigitaliseerd en speel deze vanaf mijn NAS. Dat kan dus niet meer. Mooi dat Sonos werkt aan een nieuwe App, maar beter pas lanceren als alles werkt. Nu is er veel functionaliteit verloren gegaan en is er veel frustratie. Als dit zo blijft zullen vele Sonos liefhebbers verdwijnen vrees is.

Ik ben er ook voor om de oude App weer beschikbaar te maken. Wat is er mis mee om de nieuwe App apart te ontwikkelen en voor de liefhebbers beschikbaar te stellen? Als hij dan “on par” is, dan kan de oude App uit de Appstore(s) worden gehaald. Nu heb ik geen functionerend systeem meer. Jammer dit!

Reputatie 7

Toegang tot de NAS zit onder je bronnen, zie music library after latest app update | Sonos Community

Badge

Toegang tot de NAS zit onder je bronnen, zie music library after latest app update | Sonos Community

Oh wauw, dat duurde even, maar opeens popte hij op. Thanks. Nu kan ik gelukkig mijn muziek weer luister. Bedankt voor de reactie!

Sonos Radio doet het inmiddels ook, maar daar is wel iets geks mee aan de hand. Hier staan kennelijk twee accounts onder. Een kan ik autoriseren, de andere niet. Ik kan dat andere account ook niet verwijderen. Niet heel erg, maar wel verwarrend.

Lijkt of de nieuwe app eerst wakker moet worden. Kan geen content laden, 2 minuten later zijn ze er wel. Aangesloten one dan wel en dan weer niet te bereiken. Dan wel gepinde collectie, kan overigens niets meer toevoegen? Dan weer geen gepinde collectie te zien. Bij luisteren naar radio is het geluid de eerste 2 seconden zacht voordat het geluid de ingestelde sterkte krijgt. Sonos bedank voor de update. Snel terug naar de oude. Deze update snel overdoen.

Ervaart iemand het zelfde,

 

ik kan ik de nieuwe app op mijn Iphone nummers niet meer aan afspeel lijsten en wachtrijen toevoegen. Kan ze alleen in favorieten toevoegen.

 

 

Tis verschrikkelijk die nieuwe app ,op mijn iPhone diverse resets gedaan alles op nieuw opgestart app eraf gehaald op nieuw erop gezet .   Niks doet het.   Via mijn iPad kan ik alleen mijn sonos bedienen , ook Android weigert .

Badge

Na de nieuwe update duurt het eeuwen voordat ik contact heb.Muziek harder en achter zetten verschilt bij elk kanaal.Alle services zijn niet bereikbaar alleen na meerdere malen opnieuw opstarten en aansluiten op bestaand systeem.

Albums afspelen als dat al lukt moet ik weer eerst elke speaker selecteren en zelfs dan werkt dat ook weer pas na enkele malen.

Sonos aub los dit op de ergernis neemt met de dag toe.

 

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Peter,

Ben het roerend met je eens. Mijn ervaring met een major update als deze is dat een oplossing wel even kan duren!

In een eerdere post van mij heb ik voor lotgenoten een URL genoemd waar je de vorige versie van de sonos Android app kunt downloaden.…

https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1

Alvorens deze te installeren, de drama app eerst verwijderen 😉 

Succes.

Dit lukt maar voor een dag. Sonos zet automatisch terug op de nieuwe app bij mij

Badge

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Peter,

Ben het roerend met je eens. Mijn ervaring met een major update als deze is dat een oplossing wel even kan duren!

In een eerdere post van mij heb ik voor lotgenoten een URL genoemd waar je de vorige versie van de sonos Android app kunt downloaden.…

https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1

Alvorens deze te installeren, de drama app eerst verwijderen 😉 

Succes.

Dit lukt maar voor een dag. Sonos zet automatisch terug op de nieuwe app bij mij

Helaas heb een iPhone dus wachten en ergeren tot er een oplossing is. Heb al twee keer op het punt gestaan om het hele spul in een zak te stoppen en weg te doen. Maar met een zen sessie van twee uur lukt het me om weer een klein beetje tot bezinning te komen. Helaas duurt dat niet lang want een nieuw nummer opzetten brengt de frustratie weer helemaal terug. 

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Ha Peter, 

Ik had het zelfde probleem. Pas nadat ik al m'n speakers had gereset kon ik ze met pijn en moeite vervolgens 1 voor 1 toevoegen. (soms lukte het niet, dus die speaker weer opnieuw resetten)

Verder duurt het soms erg lang nadat ik de app heb geopend dat ik mijn systeem zie, begint vaak met melding geen systeem gevonden. Mijn internet glasvezel KPN met die nieuwste apparatuur is top en super snel door heel m'n huis. Daar kan het niet aan liggen en was voorheen ook niet zo. Ook duurt het erg lang voordat de app laat zien wat ik op Spotify aan het afspelen ben en kan dan nog niet mijn volume regelen. (Lekker als je savonds thuis komt en de kinderen hadden daarvoor ff film gekeken op 100....

Na de nieuwe update duurt het eeuwen voordat ik contact heb.Muziek harder en achter zetten verschilt bij elk kanaal.Alle services zijn niet bereikbaar alleen na meerdere malen opnieuw opstarten en aansluiten op bestaand systeem.

Albums afspelen als dat al lukt moet ik weer eerst elke speaker selecteren en zelfs dan werkt dat ook weer pas na enkele malen.

Sonos aub los dit op de ergernis neemt met de dag toe.

 

Jep, Drama.

Input op de ARC is niet meer te regelen. Als je de TV aanzet, gaat de ARC automatisch het TV geluid weergeven. So far so good… Ga ik ondertussen even iets anders weergeven kan ik onmogelijk weer terug naar het TV geluid. Heel erg vreemd, het lijkt wel niet getest voordat het gepubliceerd werd. Ik vraag met klem om de oude versie weer terug te kunnen zetten, want met een flink bedrag voor de hardware te hebben uitgegeven is er maar één manier om diezelfde hardware te bedienen namelijk de app. Als die niet goed werkt (zoals nu het geval is) is het een ramp.
 

Ik wil een album opzetten via “Apple Music”, iets wat altijd lekker gemakkelijk ging en dus naar volle tevredenheid werkte. Nu drie minuten bezig geweest om hem te vinden, te selecteren en hem aan te wijzen, want ook de zoekfunctie is heel erg goed verstopt en dus slecht bereikbaar.
 

Dus Sonos, zorg dat de oude versie weer teruggezet kan worden s.v.p.  

Ik heb me ook rot gezocht naar TV bron. Uiteindelijk gevonden door eerst mijn arc te selecteren en dan komt er op de home pagina helemaal onderaan Bron TV te staan die je dan kan selecteren. Dit kwam ik toevallig tegen..  de enige plek waar ik totaal niet aam had gedacht dat die kon staan... 

Reputatie 7

Je Arc hangt aan je TV, klinkt niet helemaal onlogisch dat de bron dan daar zit. Al is het natuurlijk een bron voor het systeem en niet voor de Arc alleen. De nieuwe app is voor meer mensen even zoeken, zo blijkt.

Reageer