Skip to main content

Na het installeren van de nieuwe app veel problemen gehad. Na veel handelingen werkt het nu redelijk. Het enige probleem wat ik niet opgelost krijg is het volgende. Ik heb 2 systemen een op de zaak en een thuis, als ik de app start zegt hij dat hij geen systeem heeft gevonden, vaak maar niet altijd staat bij de zelfde melding onderaan dat hij een systeem heeft gevonden en vraag of ik deze wil verbinden. Waarom start hij niet meer gewoon op met het gevonden systeem? Dit is zowel op de zaak als thuis. 

Wellicht 2 verschillende netwerknamen , verschillende configuraties. Ik gok maar wat. Ik neem aan dat hij het voorheen wel gewoon deed?

De nieuwe app is echt niet zaligmakend hoor. Ik draai IOS18 beta op m’n iPhone. Alles werkt perfect, behalve wanneer ik een nieuwe meting uit wil voeren teneinde m’n speakers opnieuw in te stellen (TruePlay), dan heb ik de iPhone van m’n vrouw nodig want die draait nog IOS17x en daar werkt het wel perfect op. 
In IOS18 verhuist het systeem wel met mij mee. Loop ik naar boven, dan ziet hij de Sonos One (stereo) en schakelt daar op over. Loop ik naar beneden gebeurd dat bij de ARC opstelling beneden, maar dat is en blijft hetzelfde netwerk. 


inderdaad voorheen geen problemen.  Op advies de router opnieuw ingesteld, nieuwe naam gegeven en 5 ghz uitgeschakeld. Alle apparatuur zowel thuis als op de zaak is bedraad aangesloten, dus mijn opties zijn wel een beetje op …….

maar bedankt voor het meedenken …..

 


@Cdebruijn De nieuwe app doet veel meer via internet dan de oude. Mogelijk loopt het daarom met verschillende “households” niet meer vlekkeloos. Ik ben benieuwd of jouw maatregelen (desondanks) helpen.

@ronvmeijer Dat de nieuwe app nog niet OK is ben ik met je eens. Dat de app (nog) minder goed werkt met een beta van iOS kun je Sonos niet echt kwalijk nemen. Als je je IT-tijd maar één keer kunt besteden, zou ik me ook niet op betaversies richten.

Ik begreep dat dat “meeverhuizen” gebeurt als je AirPlay gebruikt?


Reageer