Vraag

na update geen map meer kunnen afspelen

  • 17 May 2024
  • 23 reacties
  • 414 Bekeken

Na de update speelt mijn muziek bibliotheek (mappen) maar 1 nummer af, er is geen wachtlijst meer aanwezig. Hoe kan ik zorgen dat mijn map gewoon netjes de nummers achter elkaar afspeelt? En ik kan ook geen locatie meer toevoegen in mijn netwerk waar mijn muziek staat op een andere laptop. Wat een zooitje zeg na die update, alles is juist veel on overzichtelijker geworden.


23 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Weet niet of je mappen zo letterlijk bedoeld dat je je library in gaat en dan kiest voor mappen? Dan wordt er inderdaad maar 1 nummer afgespeeld maar via Artiesten of Albums worden ze achter elkaar afgespeeld. Via Mappen kun je alleen een single nummer afspelen met de player onderin. Via andere opties kun je ze achter elkaar afspelen of shuffelen. Maken van nieuwe mappen kan nog even niet met de mobiele app maar kan wel met de app voor Windows of MacOS. 

Reputatie 1
Badge

Stel je eens voor dat de software van een wagen maar gedeeltelijk werkt. Zou nogal leuk zijn als je remt dat je wagen sneller gaat rijden. Of als je je richtingaanwijzers bedient dat je stoplichten gaan oplichten. Als reactie van de fabrikant "komt in orde binnen enkele maanden, we weten dat er foutjes inzitten. Dit is mijn reactie op de bla bla van Sonos, halve produkten maken.

 

Reputatie 3
Badge +1

Misschien lijkt het voor jou zo dat ik zaken goed wil praten maar in de originele vraagstelling zou nog sprake kunnen zijn van een bedienings-fout. Je kunt nu eenmaal geen nummers achter elkaar spelen met de mappen functie binnen de muziek bibliotheek. 

Bedankt voor je reactie, ik heb altijd nummers uit mijn map die op een andere pc staan gewoon af kunnen spelen! Die map kon je selecteren en dan zette hij alles wat in die map stond in een wachtrij, als je dan het nummer aanklikt waar je mee wilde beginnen speelde hij alles wat onder de eerste nummer gewoon netjes achter elkaar af. Zelfs het verversen van de muziekbibliotheek kan ik niet meer vinden. Kortom vind ik het absoluut geen vooruitgang die update, en ik begrijp dat alles wat nieuw is moet wennen maar het staat wel zo dat je niks meer kunt terugvinden!

Reputatie 3
Badge +1

Ok… en die andere PC draait misschien Windows? (Misschien heb je bestanden gedeeld met SMBv1 wat nu niet meer werkt. SMBv1 zou ik verwijderen van je PC als ik jou was. Als je dat niet begrijpt roep misschien hulp in van een kennis)

En dan, als die andere PC op Windows draait zet daar dan  de Windows versie op van de app. (zoek op Sonos Downloads) en voeg dan die map toe. Je geeft ook weinig informatie wat je precies hebt of draait maar op je mobiel zou je dan ook weer bij die map moeten kunnen. Het verversen van de library kan even niet met je mobiel maar wel met een Windows laptop of een Apple met MacOS)  Queues blijft nog even een dingetje maar je kunt dan wel de nummers van een album achter elkaar afspelen via Albums of Artiesten. 

Hoi Henk, ik heb meerdere laptops en die werken allemaal op windows 10 enterprise, bestanden delen geen probleem onder elkaar, ik heb pas een probleem gekregen door de update van Sonos, en de laptops draaien op SMBv2 dit is standaard vanaf win x.

Reputatie 3
Badge +1

Hmm, wellicht nog eens de shares checken op voldoende rechten.. En wat gebeurt er als je nieuwe shares aanmaakt en een gebruiker met voldoende permissies?  En je zegt dat je geen locatie kunt toevoegen… maar wat gebeurt er dan? Zie je de share wel uberhaupt? Krijg je een foutmelding? 

Reputatie 1
Badge

Uha volkomen terecht alles is een rommelboel geworden. Gelukkig kan ik nog altijd mijn S2 voorafgaand aan de  " super update" gebruiken. Evenwel niet meer via mijn smartphone maar wel via mijn pc. Waar ze de boel gelukkig niet hebben kunnen verpesten. Je moet maar lef de hebben, je investeert enkele 1000 den euro en die gasten vinden dat ze daar zomaar mee kunnen experimenteren

. Het is prutsen wat ze ook beweren.

Met groeten gilver

Uha volkomen terecht alles is een rommelboel geworden. Gelukkig kan ik nog altijd mijn S2 voorafgaand aan de  " super update" gebruiken. Evenwel niet meer via mijn smartphone maar wel via mijn pc. Waar ze de boel gelukkig niet hebben kunnen verpesten. Je moet maar lef de hebben, je investeert enkele 1000 den euro en die gasten vinden dat ze daar zomaar mee kunnen experimenteren

. Het is prutsen wat ze ook beweren.

Met groeten gilver

Precies! Kijk ontwikkeling, innovatie, vind ik alleen maar goed! Daar is niks mis mee, maar waarom een hele grote update ineens, waarom geen beta’s. De app is niet goed doorontwikkeld en te vroeg gelanceerd naar mijn mening. Ik snap dat als je iets nieuws lanceert er altijd wel commentaar op is omdat de gebruikers erg moeten wennen aan vernieuwing en het vertrouwde weg is. Maar betrek er de gebruikers bij om beta’s eerst goed te testen voordat je iets uitbrengt voor het grote publiek en vooral omdat het echt een grote update is. Ik baal er echt enorm van Idd, hoop dat ze achter de schermen hard aan het werk zijn om de problemen op te lossen, had zoiets ook niet verwacht van sonos.

Na update fout 913 dus en mijn muziekmappen zijn in bibliotheek verdwenen en kan ze niet terug plaatsen

Heb telefonisch contact gehad met Sonos technische service. De reden dat de muziek bibliotheek niet meer te laden is komt door de laatste update. Deze update werkt nog niet naar behoren, maar binnen enkele weken wordt dit als het goed is opgelost volgens deze medewerker van Sonos!

Chris sr : Bedankt voor de info en wachten we maar enkele weken af !😗

Chris sr : Bedankt voor de info en wachten we maar enkele weken af !😗

Heb telefonisch contact gehad met Sonos technische service. De reden dat de muziek bibliotheek niet meer te laden is komt door de laatste update. Deze update werkt nog niet naar behoren, maar binnen enkele weken wordt dit als het goed is opgelost volgens deze medewerker van Sonos!

Heb telefonisch contact gehad met Sonos technische service. De reden dat de muziek bibliotheek niet meer te laden is komt door de laatste update. Deze update werkt nog niet naar behoren, maar binnen enkele weken wordt dit als het goed is opgelost volgens deze medewerker van Sonos!

Heb update gekregen en uitgevoerd, met resultaat nog steeds zelfde probleem !

Heb telefonisch contact gehad met Sonos technische service. De reden dat de muziek bibliotheek niet meer te laden is komt door de laatste update. Deze update werkt nog niet naar behoren, maar binnen enkele weken wordt dit als het goed is opgelost volgens deze medewerker van Sonos!

Heb update gekregen en uitgevoerd, met resultaat nog steeds zelfde probleem !

Reputatie 1
Badge

 

Muziek op je harde schijf moet je indexeren,

Dit kun je  als volgt doen.

///// Open de Sonos-app voor macOS of Windows.

Selecteer in het menu Beheren Instellingen voor muziekbibliotheek.

Klik op + (plus) in macOS of op Toevoegen als u Windows gebruikt.

 

Selecteer de muziek map of mappen (in de harde schijf of schijven) die je wil toevoegen aan je muziekbibliotheek ) 

 

Klik op volgende en je systeem zou moeten starten met indexeren

(Voer het wachtwoord van uw computer in als daarom wordt gevraagd ) volg de instructies op het scherm om het toevoegen van uw muziekbibliotheek te voltooien Afhankelijk van de grootte van uw muziekbibliotheek kan het enkele minuten duren om te indexeren. /////

 

 

Ik heb dit ook gedaan met mijn muziekmappen op mijn harde schijf; 

sindsdien kan ik via mijn pc  mijn muziek en afspeellijsten terug afspelen en wizjigen. Dit lukt nog niet vanuit mijn smartphone.  Ik ze soms wel bekijken op mijn phone eenmaal  ze gestart zijn.  Dit doe je via je de “… “onderaan je scherm. Hopelijk heb je hier iets aan.  I

 

mvg  Gilver

 

Muziek op je harde schijf moet je indexeren,

Dit kun je  als volgt doen.

///// Open de Sonos-app voor macOS of Windows.

Selecteer in het menu Beheren Instellingen voor muziekbibliotheek.

Klik op + (plus) in macOS of op Toevoegen als u Windows gebruikt.

 

Selecteer de muziek map of mappen (in de harde schijf of schijven) die je wil toevoegen aan je muziekbibliotheek ) 

 

Klik op volgende en je systeem zou moeten starten met indexeren

(Voer het wachtwoord van uw computer in als daarom wordt gevraagd ) volg de instructies op het scherm om het toevoegen van uw muziekbibliotheek te voltooien Afhankelijk van de grootte van uw muziekbibliotheek kan het enkele minuten duren om te indexeren. /////

 

 

Ik heb dit ook gedaan met mijn muziekmappen op mijn harde schijf; 

sindsdien kan ik via mijn pc  mijn muziek en afspeellijsten terug afspelen en wizjigen. Dit lukt nog niet vanuit mijn smartphone.  Ik ze soms wel bekijken op mijn phone eenmaal  ze gestart zijn.  Dit doe je via je de “… “onderaan je scherm. Hopelijk heb je hier iets aan.  I

 

mvg  Gilver

Bedankt voor je bericht.

Uitgevoerd maar is negatief!

Zodra ik de geselecteerde map wil toevoegen komt de vraag of ik Sonos toelating geef om verandering aan pc te doen.

Wanneer ik die geef, komt daarna dus de bewuste melding dat die niet kan gevonden worden en de fout 913 !

Grt

Reputatie 1
Badge

 ben nog iets vergeten 

 

Vooraf moet je eerst volgende doen

 

1: music Map selecteren  op je harde schijf door rechts te klikken

 2 in roll down menu  à eigenschappen selecteren > Delen selecteren

  

      3 selecteer personen met wie je wil delen

          Selecteer  in het roll down menu

                               Sonos Wirless HiFi System

                                               Klik toevoegn

                                                               Klik delen

Reputatie 7

Ik geef de tip vaker: al eens aan Plex gedacht als voorlopige maatregel?

 ben nog iets vergeten 

 

Vooraf moet je eerst volgende doen

 

1: music Map selecteren  op je harde schijf door rechts te klikken

 2 in roll down menu  à eigenschappen selecteren > Delen selecteren

  

      3 selecteer personen met wie je wil delen

          Selecteer  in het roll down menu

                               Sonos Wirless HiFi System

                                               Klik toevoegn

                                                               Klik delen

Bedankt !

Je suggestie uitgevoerd, doch kom steeds op hetzelfde negatief resultaat !

Grt

Na update fout 913 dus en mijn muziekmappen zijn in bibliotheek verdwenen en kan ze niet terug plaatsen

Inderdaad, ik krijg ook fout 913, mijn muziekbibliotheek op de PC is hiermee niet meer op te laden na de update. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost.

Heb een paar dagen geleden een update binnen gekregen zowel op de Sonos app en Windows 11 app. Tot op heden nog steeds geen resultaat om de muziekbibliotheek te laden. Ook ik krijg steeds fout 913. Terug naar systeem Sonos 1 lukt ook niet, daarbij werkte het prima. Afwachten dan maar weer op de volgende update!

Gilver schreef:

 ben nog iets vergeten 

 

Vooraf moet je eerst volgende doen

 

1: music Map selecteren  op je harde schijf door rechts te klikken

 2 in roll down menu  à eigenschappen selecteren > Delen selecteren

  

      3 selecteer personen met wie je wil delen

          Selecteer  in het roll down menu

                               Sonos Wirless HiFi System

                                               Klik toevoegn

                                                               Klik delen

 

Dit gedaan en dan op sonos app op pc toevoegen gedaan en het werkt !! top ! bedankt Gilver!

Gilver schreef:

 ben nog iets vergeten 

 

Vooraf moet je eerst volgende doen

 

1: music Map selecteren  op je harde schijf door rechts te klikken

 2 in roll down menu  à eigenschappen selecteren > Delen selecteren

  

      3 selecteer personen met wie je wil delen

          Selecteer  in het roll down menu

                               Sonos Wirless HiFi System

                                               Klik toevoegn

                                                               Klik delen

 

Dit gedaan en dan op sonos app op pc toevoegen gedaan en het werkt !! top ! bedankt Gilver!

 

 

Bedankt voor de hulp, maar nog steeds dezelfde fout 913 hier !

Reageer