Skip to main content

Heb ergens gelezen dat in juli 2024 met de laatste Sonos App het weer gerealiseerd is om eigen muziek via de Synology NAS af te spelen.

Klopt dit?

Kijk ik namelijk bij Systeeminstellingen - Beheren - muziekbibliotheek - Je mappen

dat het Sonos product toegang heeft tot content in onderstaande map t.w. //192.168.178.xx/music

maar meer zie ik niet.

Klik ik echter op: "Muziekbibliotheek detecteren” zegt de app “Je muziekbibliotheek is gedetecteerd”. Klik ik daar op, krijg ik een overzicht met artiesten, albums, componisten, genres, nummers, geïmporteerde afspeellijsten en mappen. Klik ik dan op mappen zegt de app: Er is iets misgegaan.

Wie kan, en wil, mij helpen of uit de droom helpen?

Alvast dank.

Hmm, bij mij heeft het eigenlijk altijd gewerkt, hoewel soms met een omweg. Ik begrijp je probleem niet helemaal. Als ik op muziekbibliotheek detecteren klik dan krijg ik “Je muziekbibliotheek is gesynchroniseerd en niet gedetecteerd. Ik neem aan dat je dan vervolgens naar het voorblad bent gegaan en daar op muziekbibliotheek hebt geklikt en dan op mappen?  Als je op Artiesten klikt zie je ook niks?


Heb je deze mappen zojuist zelf aangemaakt of had je ze al voor de nieuwe app? Als je ze al had zou ik eens kijken met welke account en password je de mappen hebt gekoppeld. IP adres van je NAS zal nog wel kloppen want hij vindt ze wel maar ik denk dat het wellicht een rechtenkwestie is dat je de inhoud niet kunt zien. 


Klik ik vanaf het voorblad op “Muziekbibliotheek”, zie ik de genoemde opsomming. Klik ik op welke map dan ook, krijg ik: “Er is iets misgegaan”.

 

Jammer genoeg staat er niet bij wat, maar kan ik dit ook nergens vinden.


Sonos belooft al maanden dan ze dit aan gaan pakken.

Tot nu toe geen resultaat, daar ligt geen commercieel belang voor Sonos. Ze willen je naar de streaming services duwen zodat ze je luisterprofiel kunnen verhandelen.

Veel personen hebben in andere Topics al aangegeven over te stappen op andere apparatuur. Deze topics zijn inmiddels afgesloten door Sonos.


Ik kan alleen maar aanraden om rechtstreeks contact op te nemen met Sonos. Iets in het systeem blokkeert de toegang want waarom werkt het anders bij anderen wel. Via dit forum is het moeilijk te achterhalen waar de blokkade zit, je zult dan echt de mogelijkheid moeten hebben om in het systeem te kijken.

@Sosos afzwtters. Waarom zou Sonos dat willen, commercieel belang? Kom op zeg, ze zouden zich dan compleet uit de markt werken. Niemand is daarbij gebaat en Sonos zeker niet. Kan je mij dan ook uitleggen waarom het bij een heleboel mensen wel gewoon werkt wanneer Sonos dit niet meer zou willen? 


Reageer