Vraag

mijn sonos volumeregeling werkt niet meer goed

  • 26 May 2024
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

Hi,

 

Als ik het volume hoger zet in de Sonos-app, gaat het in te grote stappen. Hierdoor moet ik continu de volumelimiet aanpassen om het enigszins goed te krijgen. Het lijkt op een bug. Als ik speel met de volume bar en met de volume limiet bar dan kan ik het volume anders afstellen maar het is elke keer anders 


10 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Dat is wel heel erg apart. Ik heb nog niets gelezen hierover. Soms wil je telefoon/Sonos apparatuur opnieuw opstarten wel eens helpen. Ik zeg niet dat dit dé oplossing is, maar zeker het proberen waard. 

Ik heb geprobeerd alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (mijn Play:1's, Sub en Playbar), maar het probleem blijft aanhouden. Ook heb ik de iOS-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb geprobeerd alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (mijn Play:1's, Sub en Playbar), maar het probleem blijft aanhouden. Ook heb ik de iOS-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Maar ook je telefoon opnieuw opgestart? Een app verwijderen alleen heeft meestal weinig zin vanwege instellingen die achterblijven in de cache. 
 

Je kunt ook het volume niveau bedienen door op het speaker icoon links en rechts aan te tikken. 

werkt helaas ook niet …. Het lijkt wel of de minimale volume luidheid van mijn sonos speakers opeens is veranderd

Reputatie 4
Badge +2

werkt helaas ook niet …. Het lijkt wel of de minimale volume luidheid van mijn sonos speakers opeens is veranderd

Het minimale volume kun je volgens mij niet instellen, dus dan communiceert er toch echt iets niet goed. 
ik heb het aan anderen ook verteld, maar ik heb werkelijk nergens last van, alles werkt perfect. Wellicht gebruik ik niet alles maar wat ik gebruik is 100% oké. Dus ik kan er verder niet meer over oordelen. 

Reputatie 7
Badge +3

 Na de eerste installatie van de nieuwe app had ik ook moeite met het volume. Het zachtst was al te hard. Stappen waren erg groot.

Na de updates die daarop volgde is alles weer genormaliseerd en werkt het prima. Merk alleen dat de regeling soms wat traag is waardoor je soms ineens te hard staat.

Since the latest software update, I've been facing a frustrating issue. I have a Sonos system with two Play:1s, a Playbar, and a Sub. Before the update, everything worked perfectly. I could adjust the volume smoothly and precisely, ensuring the sound was always at the desired level.

However, since the update, the minimum volume of the speakers is absurdly loud. Even when I set the volume to the lowest possible level, it's still way too loud. This makes it nearly impossible to listen to music comfortably, especially late at night when I don't want to disturb my neighbors.

I'm unsure whether this change is due to the Sonos software update or if it has something to do with Spotify Connect, as I use both for my music. It seems that fine-tuning the volume no longer works as it should. It's quite frustrating because I'm used to the flexibility and precision of my Sonos system. Now, it feels like I can't control the volume accurately, which detracts from the overall listening experience.

Has anyone else experienced this issue or found a solution? It would be really helpful to know if this is a common problem and if there's a way to fix it.
 

i am already on latest greatest software versions of the app and Sonos equipment 

Over het volume van de sonos speakers: ik snap daar helemaal niks van. Ik kan met mijn mobieltje het volume regelen. Spotify ziet mijn sonos speakers en hoor dus fijne muziek. Zonder Sonos! Vreemd! En ik kan het volume regelen met mijn mobieltje.

Ik heb inmiddels een nieuw modem, maar dat was blijkbaar niet het probleem. en ik verdom het om voor 800 euro een nieuwe sonos amp aan te schaffen. Er wordt driftig reclame gemaakt dat het zo goed is. Heb ik nog geen last van.

Het wordt eens hoog tijd dat ze bij Sonos eens de boel echt goed op de rails hebben.

Wie is de baas: Spotify die de muziek levert of Sonos die die muziek laat horen? Die koppeling werkt gewoon niet.

Mijn Amp gereset naar fabrieksinstellingen, koppeling werkt niet. Het groene lampje blijft knipperen. 

Hé Sonos! Doen jullie daar wat aan of is dit de ondergang van Sonos?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Oude app, altijd alles ok, nieuwe app, waardeloos. Volumeregeling is traag of reageert niet of pas na een aantal seconden. Geen pijl op te trekken. Wel irritant omdat je er geen controle over hebt. En als je de telefoon aanzet, dan is de geactiveerde app eerst weer zonder verbinding, duurt ook een paar seconden voordat je wat kunt doen op de app. Heb de app al verwijderd, opnieuw opgestart en opnieuw geinstalleerd, maar geen enkel effect. Ik zie nergens reacties van Sonos, dit probleem zouden ze toch moeten aanpakken. Dus actie, Sonos!!

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen herkent dit probleem, zelf heb ik ook problemen met de volumeregeling. Het opstarten gaat redelijk snel, het duurt even, maar er moet natuurlijk ook wat opgebouwd worden.

Zelf werk ik met IOS en vraag mij af of de volumeregeling alleen daarbij een probleem is en of dat ook voor Android geld. Als IOS-gebruiker zou je ook SonoPad kunnen gebruiken, die reageert zeel snel.

Overigens had ik het vreemde reageren van de volumebalk al geruime tijd voor de nieuwe app. 

Reageer