Skip to main content

Nog niet zo veel jaar geleden kocht ik een Sonos Five bij voor het kunnen gebruiken van een lijningang voor thuisbioscoop.

In de nieuwe Sonosapp zou de ‘lijningang’ moeten staan onder ‘je bronnen’.  Deze knop verschijnt soms ‘op magische wijze’ na een kwartier of langer sukkelen op de app, maar soms ook niet.  In ieder geval is de knop er nooit als ik ze nodig heb.  

Dit zal wel alles te maken hebben met de draak van een app die ze in mei op ons los gelaten hebben, maar alle tips zijn voorlopig welkom om die functionaliteit hier stabieler te krijgen.

Alvast dank voor ideeën. 

Zou het kunnen dat het signaal dat van de tv komt vertraging heeft? 


Ik moet zeggen dat ik de instelling ‘automatisch afspelen’ voor de lijningang pas gisteravond ontdekt heb en nog moet testen als de verbinding lijningang dan effectief automatisch overschakelt.

Is dit sowieso aan te raden ?

Met de vorige app (en tot nu toe voor zover het lukte met de nieuwe) maakte ik de (her)verbinding (ik gebruik de boxen ook voor afspelen van muziek)  steeds via de app.


Het lijkt bij sommige gebruikers wel of er instellingen zijn veranderd na het installeren van de nieuwe app. 

Het mooiste zou zijn om voor het tv geluid een soundbar te gebruiken dan loopt het signaal via de hdmi aansluiting van de tv.


Hier geen TV, maar een projector + laptop of DVD speler en projectiescherm.  Ik heb indertijd nogal moeten zoeken om dit aangesloten te krijgen.

Om uiteindelijk het volgende werkend te krijgen

HDMI splitter voor beeld/klank.  HDMi kabel. HDMI-3RCA converter. RCA naar 3,5mm jack kabel.


Reageer