Skip to main content
Vraag

laatste update 22-7


Iemand de bibliotheek al werkend gekregen met de nieuwste software?

Ik werk met IOS op een iPad, heb conform de instructies de map met bestanden toegevoegd. Het werkt op de iMac en via web-app. Wat ik uit alle verhalen begrepen heb zou het nu ook met de iPad moeten werken met een aantal zaken die nog geregeld moeten (eindaugustus 😞).

Je kunt via de app op de iPad de map toevoegen, maar verder gebeurt er ogenschijnlijk niets. Bewust een map met slechts 4 albums aangemaakt om t3 zien of het hoe dan ook werkt. Kies ik voor scannen dan volgt even een melding in beeld die direct weer verdwijnt en dus onleesbaar is.

Maak ik dan toch een denkfout of ben ik niet de enige?

17 Reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik kom ook niet op mijn NAS via iPad

Reputatie 7
Badge +3

En via de web-app?

Zou het wederom een misser van Sonos zijn? Ik kan de locatie wel toevoegen via de app en hij blijft ook zichtbaar daar, maar hij komt niet in beeld op het voorblad bij “je bronnen”.

Klik ik op muziekbibliotheek detecteren dan volgt de melding “muziekbibliotheek niet gevonden”, maar zoals gezegd, via de web-app wel. 

Reputatie 4
Badge +1

Iemand de bibliotheek al werkend gekregen met de nieuwste software?


Bij mij werkte het sowieso al wel maar ik heb net de laatste update op mijn iPad gezet. Nieuwe share gemaakt op mijn Synology Nas. 4 albums er in gezet. Op mijn iPad de nieuwe map toegevoegd maar ik liep wel tegen een ding aan en dat is in de share naam geen spaties konden voorkomen.. (mijn bestaande share naam heeft wel spaties) Terug naar mijn Nas en daar de share naam aangepast naar //diskstation220/MP3. Toen kon ik de map wel toevoegen en scannen en nu staat ie er gewoon bij. Werkt dus nog niet optimaal…

Reputatie 1
Badge +1

En via de web-app?

Zou het wederom een misser van Sonos zijn? Ik kan de locatie wel toevoegen via de app en hij blijft ook zichtbaar daar, maar hij komt niet in beeld op het voorblad bij “je bronnen”.

Klik ik op muziekbibliotheek detecteren dan volgt de melding “muziekbibliotheek niet gevonden”, maar zoals gezegd, via de web-app wel. 

Via de web app lukt het hier ook

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen NAS maar gebruik de Apple muziekbibliotheek. Ik heb geen spaties maar gebruik wel “-“.

Reputatie 4
Badge +1

Wat is de Apple muziekbibliotheek? Is dat iets van iTunes op je lokale HD? 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, maar in de onderliggende mappen staan de gedeelde bestanden. Ik heb net de streepjes weggehaald, maar dat veranderd verder niets.

Reputatie 7
Badge +3

@Zjoskuh En bij jou lukt het ook niet via de gewone app?

Reputatie 1
Badge +1

@Zjoskuh En bij jou lukt het ook niet via de gewone app?

Nee via de gewone app niet … via web app wel

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt dus toch weer dat Sonos zijn zaakjes wederom niet op orde heeft. Binnenkort maar weer bellen.

Reputatie 1
Badge +1

Heb het nog een keer geprobeerd, nu lukt het wel via de gewone app … raar !!!

Reputatie 1
Badge +1

Staat nu in het Home scherm en afspelen werkt ook goed.

Misschien ook nog eens proberen dan

Reputatie 7
Badge +3

Helaas, niets te zien. Bewust ook een kleine selectie gemaakt om eea te versnellen, maar zonder resultaat. 
 

Reputatie 1
Badge +1

Dan inderdaad misschien even bellen, als het via de web app wel lukt

Laatste update geeft nog steeds foutcode 913 wat betreft de muziek bibliotheek.

Dus nog steeds geen muziek vanaf mijn MacBook Pro.

Er is nog niets veranderd…..

Reputatie 7
Badge +3

@Submarine Volgens mij kan/mag je ook niet meer kiezen voor bibliotheek. Dan krijg ik ook code 913. Je moet volgens mij de onderste optie (die met NAS) kiezen en dan de lokatie met de bestanden zoeken. 
https://support.sonos.com/nl-nl/article/share-your-macos-music-folder-with-sonos

Wanneer ik dit volg kan ik vanaf de Mac afspelen. Vanaf mij. iPad lukt nog niet.

Reputatie 7

Sonos heeft vlak na de invoering van de nieuwe app ook de ondersteuning van http- en SMBv1- toegang verwijdert. Code 913 op een Mac lijk je te krijgen als je de oude http-toegang had of probeert in te stellen (wat via de Mac-app nog lijkt te kunnen, maar niet werkt?).

Reageer