Skip to main content

Ik heb op twee verschillende locatie een Sonos Play 5 en one en ik blijf vechten met deze apparatuur. Tot grote frustratie op dit moment, omdat ik er uren mee bezig ben en op geen enkele manier geluid en deze set krijg. Mijn wifi en router opnieuw geïnstalleerd. De app opnieuw geïnstalleerd, alle procedures meerdere malen uitgevoerd. Ondanks dat wifi perfect werkt, ik op een meter afstand zit van mijn play 5, is mijn app minuten lang aan het scannen, maar hij vindt helemaal niets. Wat is dit toch een complex systeem en als ik op Trustpilot alle reviews lees van Sonos, dan beloofd dat niet veel goed (score 1,6 out of 5,0). Ben ik echt de enige met verbindsproblemen? En is er niet gewoon een oplossing te vinden zonder dat ik elke keer weer nutteloze updates moet uitvoeren. Waar is toch de tijd gebleven, dat je gewoon je geluidsinstallatie aanzet, en lekker muziek kunt luisteren. Ik zit elke keer weer met de vraag “Oeps zal hij het doen, ja of nee” Echt heel bijzonder dat dit merk nog zo goed wordt verkocht. Ik ben echt heel erg teleurgesteld in dit systeem.

Al eens gebeld met Sonos?


In het verleden zeker gedaan, dan werkt het weer even, maar het systeem is klaarblijkelijk te onstabiel en te gevoelig te blijven werken. 


Ik had het zelfde probleem, ik heb de naam van mijn netwerk veranderd en alle sonos speakers terug naar fabrieksinstelling gezet, alles opnieuw geïnstalleerd en nu draait het al enkele dagen stabiel, dwz. Ik kan terug speakers groeperen, het volume aanpassen en het stop niet meer. De app reageert nog altijd traag en ik kan nog steeds niet alle afspeellijsten zien het invoegen van een radiostation url in Tunein lukt ook nog niet. Maar ik kan tenminste de speakers terug gebruiken! Wat gedurende enkele weken niet het geval was. 


De playbar heb ik nog niet in het netwerk gezet, eerst moet alles stabiel draaien, het probleem met de playbar was dat deze steeds weg viel om dan na enkele seconden terug te werken. Nu hij niet in het nieuwe netwerk zit kan hij geen verbinding meer maken met het internet, waardoor hij continue speelt waneer de tv aanstaat, deze is geconecteerd met een optische kabel. 


@DirkValk 

  • Voor waar het TuneIn betreft: heb je een (gratis als je even oplet) account gemaakt op de site van TuneIn en daar via de bibliotheek een url toegevoegd?
  • bij sommige Playbars werkt de netwerkkaart niet goed meer - heb je het al eens bedraad geprobeerd?
  • overigens zou het niet het probleem zijn dat de Playbar geen verbinding maakt met internet (hoewel Sonos steeds meer via de cloud doet), maar vooral dat hij geen verbinding maakt met je netwerk.

Reageer