Skip to main content

Na het aansluiten van mijn Sonos play 5 op de KPN Box 12 werkt het gedurende ongeveer 10 minuten. De KPN Box 12 schakelt dan uit en start weer op om vervolgens na 10 minuten weer uit te schakelen enz.

KPN heeft de Box 12 vervangen zonder resultaat. Iemand een idee?

Hoe sluit je de Play 5 aan op je router? Bedraad of wifi? 2,4 of 5Ghz?


De bridge van de Sonos is bedraad aangesloten op de box12 speakers onbedraad.


Er staan wat oudere berichten op het kpn forum over het afsluiten van de box 12, misschien kun je daar eens kijken. Het is een vaker voorkomend probleem 


Sonos raadt het gebruik van de Bridge af. Het ding is al wat ouder en de voeding kan falen, wat verbindingsproblemen met zich meebrengt. Je kunt kijken of je een nieuwe voeding kunt vinden voor de Bridge, de Bridge kunt vervangen door een Boost (die echter inmiddels ook uit productie is), of kijken of de speaker gewoon op je wifi te zetten is.


Ik heb alle problemen met de box 12 bekeken. Geen enkele gaat over de play5. Alles heeft altijd gefundeerd tot de aansluiting op de box 12. Ook bij geen enkel item wordt de box 12 om de 10 minuten uitgeschakeld.


En als je de Play 5 via wifi zou aansluiten? Hoe oud is de Play 5?


De Play 5 is van de eerste generatie. Dus alleen via de bridge aan te sluiten op wifi. Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had nog een reserve bridge liggen met voeding. Ik heb de voeding van de bridge vervangen en hij staat alweer een paar uur goed te spelen.


Fijn dat het gelukt is en dat je dat even meldt!

Een aanvulling op jouw laatste opmerking. De Bridge is niet per sé nodig, zie https://support.sonos.com/en-ca/article/remove-a-bridge-from-your-sonos-s1-system#


Reageer