Skip to main content
Vraag

klacht

  • 17 June 2024
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Hallo mensen van Sonos, wij hebben al jaren Sonos apparatuur in huis. Dat was tot voor kort naar tevredenheid! 
Inmiddels ben ik niet tevreden over de Sonos app. En nee, het ligt niet aan mijn wifi of andere instellingen. 
De app reageert traag, het volume veranderd spontaan nadat ik deze heb aangepast. Ik hoop dat jullie dit snel aanpassen in de komende update. 

Wij hebben twee jaar terug een sonosbox kado gegeven en krijgen deze inmiddels terug omdat het streamen traag functioneert. De jongeren kiezen voor een ander systeem. 

Heel jammer! Maar wij overwegen het inmiddels ook. En er zijn hoge kosten aan verbonden, dat houdt ons nog tegen. We hebben goede hoop dat jullie deze klacht en de andere die ik teruglees serieus nemen en snel oplossen. Succes! 

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Sonos ‘kijkt’ incidenteel op dit forum en reageert hier nooit, het is meer bedoeld dat gebruikers elkaar kunnen helpen. 
 

Helaas is de info die je geeft erg summier en kan niemand je adviseren. Ik kan je alleen uit ervaring wijsmaken dat elk merk dit heeft en het niet alleen Sonos gerelateerd is. Met andere woorden: Met een ander merk zul je vroeg of laat zulke problemen ook tegenkomen. 
 

Er zijn ook gebruikers (waaronder ik) die helemaal geen problemen hebben en dus nog steeds heel erg tevreden zijn. 

Hallo mensen van Sonos, wij hebben al jaren Sonos apparatuur in huis. Dat was tot voor kort naar tevredenheid! 
Inmiddels ben ik niet tevreden over de Sonos app. En nee, het ligt niet aan mijn wifi of andere instellingen. 
De app reageert traag, het volume veranderd spontaan nadat ik deze heb aangepast. Ik hoop dat jullie dit snel aanpassen in de komende update. 

Wij hebben twee jaar terug een sonosbox kado gegeven en krijgen deze inmiddels terug omdat het streamen traag functioneert. De jongeren kiezen voor een ander systeem. 

Heel jammer! Maar wij overwegen het inmiddels ook. En er zijn hoge kosten aan verbonden, dat houdt ons nog tegen. We hebben goede hoop dat jullie deze klacht en de andere die ik teruglees serieus nemen en snel oplossen. Succes! 

Ook hier grote ellende met de Sonos app. Al jaren plezier van Sonos maar nu… geen verbinding, geen muziek te kiezen, kan niks aanzetten. En kan niks uitzetten. A diverse keren app opnieuw geïnstalleerd, apparaten herstart, router, enz enz. Ik hoop dat deze stortvloed aan klachten over de app iets bereikt waardoor we weer kunnen genieten van de muziek. 

Reputatie 4
Badge +2

Begrijp ik volledig. Helaas is er aan de kant van Sonos alleen maar stilte op hun website. Gezien het aantal klachten zouden ze toch echt iets moeten ondernemen. 

Reputatie 7

Sonos lijkt de extra verbindingsproblemen die met de nieuwe app/firmware lijken samen te hangen nog niet echt als probleem te hebben gesignaleerd. Het is daarom goed om ze te bellen, al was het alleen maar om ze te laten weten dat er een probleem is.

Reputatie 4
Badge +2

Je hebt het overal

Ik had begrepen dat de wachttijden wanneer je ze tracht te bellen enorm lang zijn en daar heeft begrijpelijk niemand zin in. Temeer omdat je niet weet of ze daarna opgelost worden. Fabrikanten moeten sowieso een of andere (hulp/klachten)lijn beschikbaar stellen met een normale wachttijd van 10 minuten of minder.
 

Garantie voorbij

Ook wanneer de garantie om is heb je een probleem en niet alleen bij Sonos. Ik kon heel erg goed zelf repareren, totdat de apparaten voorzien van smd componenten en dicht geklikt (close forever, zodat je ze ook niet zonder te beschadigen open kunt maken) zijn.  Er moet gewoon een servicepunt (liefst meerdere) komen in het land waar ze de markt opgegaan zijn. Als nu na twee jaar de boel stuk gaat (meestal gaat de voeding stuk omdat deze 24/7 aanstaat en relatief warm wordt) is het gewoon niet te repareren terwijl de ARC bijvoorbeeld wel €995,- kost. Dat is bijna €500,- per jaar en dat is pittig duur. 

Ik koop wel wat anders

Je kunt zeggen “ik koop wat anders en neem het geldelijke verlies wat dat met zich meebrengt” kan ik je nu al vertellen dat je dit met een ander merk exact zo gaat krijgen. 

Het moet gewoon anders allemaal. Echte schroeven en een mogelijkheid tot reparatie al dan niet met modules zoals Philips TV’s dat vroeger al hadden. Of dit ooit gaat gebeuren? 
 

Terug naar een Home Cinema Set

Ook als je weer teruggaat naar een 5.1/7.2 systeem met boxen hou je hetzelfde probleem. Onkyo heeft vaak problemen met het HDMI bord, wat te kostbaar is om te vervangen, zodat je de boel beter compleet kunt vervangen en dan zijn we weer terug bij het begin van het liedje. Je hebt het overal …. 😵‍💫

Reageer