Vraag

Kan geen verbinding maken met SONOS

  • 16 May 2024
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Hi, ik loop tegen het volgende aan:

Huidige situatie: ik heb 1 x Play 3 en 2 x Play 5 (allen eerste generatie) en heb een eveneens een bridge. De Sonos S1 app geeft continue aan “kan geen verbinding maken met Sonos”. Ik probeer dan de suggesties op te volgen en sluit de speakers bedraad aan het modem. Het is me eenmaal gelukt om dit werkend te krijgen, maar de volgende dag had ik weer hetzelfde probleem. Ik heb de wifi van het modem uitgezet en heb middels Ziggo geleverde routers een extra wifi netwerk gecreerd, waarmee mijn telefoon (waar de app opstaat) connectie mee maakt. De bridge heb ik verbonden via een kabel met het netwerk.

 

Wat moet ik doen om dit weer werkend te krijgen. Graag jullie advies!

 


4 Reacties

Reputatie 7

Gebruik van de Bridge wordt door Sonos afgeraden. Deze geeft verbindingsproblemen als de voeding faalt - wat ze doen na zoveel jaar. Probeer het eens helemaal zonder Bridge.

Dank je 106ralley. Ik heb 2 vragen:

  1. Wat is de functie van de bridge. Is dit soort van router?
  2. Moet ik de kabel die van de bridge dan gewoon uit het ziggo modem halen?

Nogmaals dank je voor het meedenken!

Ik heb de bridge verwijderd (kabel uit het modem gehaald), echter de app geeft nog steeds aan: “kan geen verbinding maken met Sonos”.

Wat kan ik nog meer proberen?

Reputatie 7

De Bridge neemt verbindt je systeem met je netwerk. Als je die eruithaalt, moet je dus je Sonos systeem aansluiten op je wifinetwerk of één van de speakers bedraad aansluiten op de router, zodat die speaker de taak overneemt die de Bridge vroeger had.

Voor aansluiten op de wifi zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Reageer