Kamers vallen weg

  • 21 March 2021
  • 5 reacties
  • 169 Bekeken

Beste,

 

ik heb een Playbar, twee one SL, Play 1 en Play 5. Op een of andere manier vallen de Play 1 en Play 5 geregeld weg. Uiteraard alles al geprobeerd maar geen verschil ( aan en uit, opnieuw koppelen, app reseten). Momenteel zet ik mijn telefoon aan en uit en dan zijn ze er weet maar dat is geen doen natuurlijk. WiFi is meer dan optimaal geregeld (super WiFi KPN). 

Alvast dank!

 


5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

En dat super wifi van KPN, wat voor apparaten zijn dat, 1 of meerdere en hoe heten die ?

Hi!

het zijn van die extra wifi punten. Staan er twee van in huis. WiFi bereik is ook optimaal (wis streepjes). Geen idee of dat er wellicht toch iets mee te maken heeft. Heb overigens de Sonos speaker ook een keer opnieuw geïnstalleerd via een ethernet kabel. Voor de zekerheid…

Grt Ferry 

Reputatie 6
Badge +3

Dat heeft er zeker mee te maken, je wifi bereik zegt helaas weinig in dit geval. Multi room audio is iets heel anders dan een beetje internetten met laptop/tablet/telefoon. Sonos en wifi extenders of mesh wifi is drama vrees ik.

Je kunt overwegen om een Sonos direct te bekabelen met je router danwel daarvoor een Sonos Boost aan te schaffen.

Hi Eddie the eagle!

 

goh, dat is even balen zeg… dacht er juist een voordeel mee te hebben (ook voor de Sonos) maar blijkbaar niet dus.. 

 

Dank in ieder geval en dan moet ik maar eens goed gaan nadenken hoe ik dit het beste kan oplossen (bekabelen niet echt voorkeur namelijk dus dan wellicht dat extra WiFi punt dus verwijderen)

 

dank en fijne avond!

 

grt Ferry 

Reputatie 6
Badge +3

Hi, je hebt er zeker wel voordeel mee maar helaas niet voor Sonos, dat werkt alleen maar belemmerend. Je kunt evt overwegen om een Sonos Boost aan te schaffen en die bij je router (meterkast) te bekabelen of net daarbuiten ivm vrij stralen als dat technisch mogelijk is. Sonos maakt dan een geheel eigen draadloos & stabiel netwerk aan en maakt geen gebruik meer van je KPN wifi. Dat laatste gebruik je dan alleen voor mobiele apparaten (telefoons/tablets/laptops etc.). Fijne avond !

Reageer