Skip to main content

Ik heb twee groepen (keuken en woonkamer) maar de groep "woonkamer" valt na een paar uur uit. Dan moet ik deze groep weer opnieuw aanvinken en dan werkt alles weer. Enig idee hoe dit kan?

Even voor de duidelijkheid. Gaat het om twee “kamers” die je “groepeert” of echt om twee groepen? Want dan begrijp ik het aanvinken niet.

Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms


Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb een kamer, genaamd woonkamer, die ik gebruik voor TV en radio en een kamer, genaamd keuken, die ik alleen gebruik voor de radio. Dus als ik de radio aanzet, vink ik beide kamers aan om het geluid te horen. En na een aantal uren, valt de woonkamer dus uit en hoor ik de radio alleen op de keuken. Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker voor je hebt gemaakt. Alvast bedankt voor je reactie.


Je zou eens kunnen testen of het verschil maakt wie de baas is in de groep. Nu zet je de keuken aan en schakel je de woonkamer bij. Wat gebeurt er als je het andersom probeert?


Zou het kunnen dat de tv een signaal geeft dat hij aangaat of dat de decoder iets doet? Dat hij dat automatisch uit de groep gaat? 


@Ronald22, het probleem ontstaat overdag, als de TV uit staat en alleen de radio aan. Dus verwacht eigenlijk dat het echt in de radioinstellingen zit. Maar ik ga het eens uitproberen.

@106rallye, ga ik proberen. Als ik dan maar niet hetzelfde probleem heb maar dat dan de keuken uit gaat :(


Reageer