Skip to main content
Vraag

Het niet kunnen afspelen van externe SSD schijf

  • 22 May 2024
  • 28 reacties
  • 292 Bekeken

Sinds de nieuwe App is er weinig verbeterd. Sowieso vindt ik het totaal niet overzichtelijk. Ik weet alles moet wennen maar vooralsnog is het geen verbetering qua lay-out. Het meest ernstige vindt ik nog dat de externeschijf niet meer gebruikt kan worden waardoor mijn muziek niet meer af te spelen is. Ik vind dit een zeer ernstige ontwikkeling en ben ik al aan het kijken naar andere opties. Ook kwam ik erachter dat je de tijd van afspelen niet meer kunt instellen op de nieuwe App. Waarom is dat nu weer? Na telefonisch contact werd mij gezegt dat beide functionaliteiten weer terugkomen maar wanneer is nog niet bekend. Beste SONOS als jullie je klanten willen behouden zou ik maar haast maken want dit is/ was een zeer ongelukkige actie.

28 Reacties

Reputatie 2
Badge

Beste Weart 

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat sonos dit doet. Ook bij mij is de harde schijf nuiet meer bereikbaar. Wat het ergste is in dit verhaal is dat ze vinden dat ze een moedige beslissing hebben genomen. Een  klungel app. Dat je een serieus bedrag hebt geinvesteerd ( toch al vlug enkele 1000-den euro’s )in je muziek installatie raakt hun koude kleren niet. Wat ik wel weet als ik in de toekomst in om het even welke media winkel mensen  zie dit een sonos wensen te kopen, ik hen toch mijn ervaringen zal mee delen. Ze hadden je op zijn minst de keuze moeten laten je oude app behouden of een update.

Jammer dat ik je niet kan helpen

 

mvg Gilver

Reputatie 7

Dat je harde schijf niet meer beschikbaar is kan ook liggen aan de ongeveer gelijktijdig doorgevoerde stop op het ondersteunen van SMBv1, zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/moving-from-smb1-to-smb-2-3-synology-nas-windows-and-macos-6893673?postid=16730262#post16730262

Reputatie 4
Badge +1

Beste Weart 

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat sonos dit doet. Ook bij mij is de harde schijf nuiet meer bereikbaar. Wat het ergste is in dit verhaal is dat ze vinden dat ze een moedige beslissing hebben genomen. Een  klungel app. Dat je een serieus bedrag hebt geinvesteerd ( toch al vlug enkele 1000-den euro’s )in je muziek installatie raakt hun koude kleren niet. Wat ik wel weet als ik in de toekomst in om het even welke media winkel mensen  zie dit een sonos wensen te kopen, ik hen toch mijn ervaringen zal mee delen. Ze hadden je op zijn minst de keuze moeten laten je oude app behouden of een update.

Jammer dat ik je niet kan helpen

 

mvg Gilver

 

Echt Gilver, Ik las ergens dat je al 7 jaar naar tevredenheid je Sonos systeem gebruikt… Doe je dat ook met je vrouw (of partner)? 7 jaar gelukkig, 1 keer ruzie en je zet je vrouw aan de straat? Sterker nog, je gaat de straat op en vertelt iedereen wat voor waardeloos mens ze is en je raad iedereen af een relatie met haar te beginnen? 😂

Reputatie 7

Als ze zich opeens raar gedraagt omdat ze een nieuwe koptelefoon wil misschien wel? ;-)

Badge

hallo ook ik ben de pineut van Sonos amateurs  ,ik beb hopeloos meerdere malen gebeld naar een Sonos leverancier om mij te helpen om mijn harde schijf naar mijn iMac te koppelen ik word gewoon genegeerd 10 j geleden aangekocht maar geen hulp gekregen tot nu toe bedankt Sonos

Reputatie 7

Een Sonos leverancier? Niet Sonos zelf? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/contact

Badge

Het is een zelfstandige verkoper die pas nog uitgenodigd was bij Sonos usa en Sonos in zijn zaak verkoopt

Badge

Ondertussen ben ik nog steeds op zoek hoe ik mijn muziek map terug kan installeren ik heb een iMac en weinig kennis van een computer (ik ben senior)

Reputatie 6
Badge +3

Er staan op dit forum best veel tips!

 

Badge

Oké begrijp ik maar zoals ik zei ben ik een leek op dat gebied en begrijp. Ik sommige woorden niet 

Badge

Hoe ik eraan moet beginnen 

Badge

Ik heb liever hulp nodig tegen vergoeding uiteraard 

Reputatie 7

@Noordkaap Als je nu eens begint je problemen op te schrijven en hier weer te geven wat voor Sonos apparaten je gebruikt en hoe deze op het internet zijn aangesloten, dan kunnen andere gebruikers hier daar wellicht iets mee.

Overigens: welke woorden begrijp je niet? Er zijn vast anderen die dat hier niet zeggen en ook iets aan een lijstje zouden hebben.

Badge

hallo ik bezit een Sonos cnnect amp en een aparte externe harde schijf (WD Element) en een Apple iMac.  ook op mijn iPhone geinstaleert de harde schijf is met een kabeltje naar mijn iMac verbonden als ik mijn iMac opstart kan ik al mijn muziek aflezen ook kon ik in het verleden mijn muziek via wifi afspelen op Sonos ,maar  sinds ik de nieuwe versie heb is deze op Sonos verdwenen welke handelingen moet ik terug ondernemen aub

alles terug terug resetten ? Grt

Reputatie 7
Badge +3

Heb je op de iMac ook de Sonos app staan? Deze is nodig om een verbinding met de muziekbibliotheek op de Mac te maken. Momenteel zijn er (nog) problemen met de benadering via telefoon of tablet, maar via de Mac of de web-app van Sonos zou moeten lukken.

Overigens is de makkelijkste manier om een muziekabonnement bij Apple te nemen. Je hebt dan toegang tot alle muziek van de wereld, incl. Je persoonlijke muziekbibliotheek. Deze komt dan ook n de cloud te staan en kan je zelfs benaderen zonder dat de Mac gestart hoeft te zijn.

Badge

Hallo ja de app staat ook op mijn imac

Reputatie 7
Badge +3

En daarop heb je de muziekbibliotheek van Apple gekoppeld?

Badge

 Bedankt  voor de informatie Grt 

Reputatie 7
Badge +3

Hier staat o.a. een filmpje hoe deze is te koppelen 

Reputatie 7
Badge +3

 Bedankt  voor de informatie Grt 

Ik had nog geen informatie gegeven, maar kennelijk vind je het wel goed zo.

Badge

Je informatie is als je die hebt hierover is welkom ik ben niet van plan om Apple Music te installeren grt Leon 

Reputatie 7
Badge +3

Op welke wijze kon je dan je muziek benaderen? De Mac werkt toch met een muziekbibliotheek die vie Apple Music wordt opgebouwd?

er staan weer nieuwe updates, zowel app als firmware. 

Badge

Sorrie maar op  computer gebied heb ik weinig verstand ik heb jaren geleden alles laten installeren en heb mij enkel bezig gehouden met muziek alles ging perfect tot Sonos het veranderde ben ten einde raad en overweeg terug naar het oude systeem te gaan gewoon Kenwood uit de 60’

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt mij dan verstandig. In dit geval zou het ook een update van de Mac kunnen zijn die roet in het eten gooit. Ook daar vinden updates plaatst waarna je als consument soms iets moet doen/aanpassen.

Wellicht zijn dit dan verkeerde keuzes cq adviezen geweest. Vroeg of laat loop je vast wanneer je niet instaat bent om enigszins mee te gaan in de digitalisering of wanneer je niemand in je nabijheid hebt die kan helpen.

Aan de andere kant ben ik ook van mening dat je de bereidheid moet hebben om je wel een beetje in de materie te willen verdiepen. Alles is te vinden en in het door mij aangegeven filmpje staat eenvoudig wat je moet doen. Ik denk dat ik dat mag zeggen als 69 jarige.
 

Je schrijft muziek afspelen via wifi naar Sonos, waarschijnlijk bedoel je daar AirPlay van Apple mee. Dat heeft verder weinig met de nieuwe Sonos app te maken. AirPlay is van Apple en deze communiceert met de hardware van Sonos.

 

Badge

Ik dank je voor het geduld hiervoor ben zelf 72 j bedankt 

Reageer