Skip to main content

helemaal perfect

  • 19 July 2024
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

Ondanks dat iedereen loopt te mopperen op de nieuwe app (terecht of onterecht) heb ik weer een nieuwe en zeer positieve feature ontdekt. Ik heb gisteren de publieke beta versie van IOS18 geïnstalleerd op m’n iPhone 15 Pro Max en wat schertst mijn verbazing, als ik nu naar boven loop waar twee One speakers als stereoset opgesteld staan, wordt er bijna automatisch op over geschakeld. Ik moest dit eerst handmatig doen. Loop ik nu weer naar beneden wordt de suggestie om met de ARC te verbinden gedaan. Helemaal topperdepop dus. 

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Merk je meer verbeteringen t.o.v. de eerdere IOS ? Reageert bijvoorbeeld de volumeregeling ook beter?

Ik durf het nog niet aan om de nieuwe beta-versie op mijn standaard iPhone te zetten.

Reputatie 4
Badge +2

Ik kan natuurlijk zien welke apps je gebruikt, maar bij mij werkt alles helemaal zonder één enkele fout. In elk geval loopt de nieuwe Sonos app (waar zoveel om te doen is) hier helemaal perfect. Ook onder IOS 17x liep hij al perfect hoor. Ik heb geen enkel probleem gehad. 
 

TIP: maak altijd eerst een backup van je iPhone op (het liefste een Mac) in de cloud, zodat je deze altijd terug kunt zetten zodat je dan weer draait zoals je nu doet. Velen denken “ach dat valt wel mee” …. Altijd een backup maken!!! Je baalt als een stekker als je dat niet gedaan zou hebben en de boel crashed of niet meer gesmeerd loopt. 

Reputatie 7
Badge +3

Blijft toch een lastig verhaal hè. Zelf al geruime tijd regelmatig last van een vreemd gedrag bij volume verandering. Alles speelt verder prima en redelijk snel af. Alleen mijn Apple muziekbibliotheek zie ik niet altijd en wanneer ik hem zie dan zie ik heel snel een foutmelding wanneer ik iets kies. Met de web-app werkt het dan weer wel, waardoor het dus lijkt dat de instellingen goed staan.

Wellicht toch ook eens naar de beta van iOS 18 stappen.

Reputatie 4
Badge +2

Echt, alles loopt als een gesmeerd zonnetje. Geen enkel probleem met volume of wat dan ook, maar dat had ik daarvoor ook niet. Dus om nou te zeggen dat IOS18 wonderen verricht…

Badge +1

@ronvmeijer speel je dan af via AirPlay op je iPhone?

Reputatie 4
Badge +2

Klopt

Reputatie 4
Badge +1

@ronvmeijer Is de integratie met Spotify (Connect) ook beter? Binnen de Sonos app loopt het prima maar als ik via Spotify Connect nu kamers wil koppelen gaat dat via de Sonos app en daar gaat het koppelen eigenlijk helemaal niet. Ook het volume gedraagt zich dan niet zoals het hoort…

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga eens kijken. zelf heb ik Apple Music maar ik kan wel even met het account van m’n dochter kijken. Wordt vervolgd. 

Reageer