Skip to main content

Ik heb in mijn werkruimte 2 stereo paren staan; 1 play5 paar en een play3 paar. Deze groepeer ik via de app als 1 ruimte.
Nu gebruik ik een buizenvoorversterker als line-in audiobron op een play 5. Geluid wordt keurig naar het stereo paar van de Play 5’s gestuurd.

Echter om de Play3’s in de group te houden is een uitdaging blijkt. Als ik in mijn werkruimte kom, check ik eerst de app en groepeer dagelijks de play 5 en play 3 sets opnieuw. Zodra ik audio afspeel via de line input klinkt er muziek uit de Play5’s. Echter ungroupen ALTIJD dan de Play3’s. Dan koppel ik ze opnieuw via de app en klinkt er ook muziek uit de 3’s. Volume balans moet ik dan opnieuw instellen aangezien deze wordt losgelaten bij de ontkoppeling. Soms moet ik gedurende de dag de boel opnieuw groeperen omdat ze weer ontkoppeld zijn geraakt.
Vraag is dus: waarom ungroupen ze op het moment dat er muziek aangeboden wordt op de line ingang?
Ik wil dat het altijd een groep is, of ik nu muziek via de line ingang afspeel of via de Sonos app.

Misschien heb je bij automatisch afspelen “inclusief gegroepeerde kamers” niet aanstaan? 


Hoi, dankjewel voor je snelle reactie!

Ik heb even goed moeten zoeken in de instellingen voordat ik  het kopje “automatisch afspelen” kon vinden. De play5 “rechts” waarop de kabel zit aangesloten van de line in heeft inderdaad automatisch afspelen aangevinkt.

Wat echter wel UIT stond was het vinkje op “Inclusief gegroepeerde kamers” Deze heb ik nu aangezet en hopelijk is dit het euvel.


Ja hebben ze standaard uitgezet… niet handig. En ik mezelf maar afvragen waarom de keuken elke keer uitviel als ik de plaat omdraaide. 😉


Precies dat.. Ik heb het net even getest en het lijkt gefixt te zijn. Eens kijken of dat ook zo blijft.

Super bedankt voor je antwoord, dit lost een hoop gedoe op!


Reageer