Skip to main content

Hallo allen.

Ik weet dat er afgelopen maanden veel gedoe is geweest over de Sonos app,ik heb er eigenlijk nooit laat van gehad tot nu toe.

Gister een nieuwe internet provider (kpn)genomen maar nu worden mijn speakers niet meer gevonden terwijl ik in de app wel aangemeld heb bij het nieuwe netwerk.

Ik heb alleen nog maar geluid uit de Arc omdat die met de hdmi is verbonden natuurlijk...met de app kan ik er niets meer mee.

Mijn Sub plus twee Era 300's kan ik ook niet meer aanmelden.

Ik stap wel vaker over van internet provider en heb hier nog nooit last van gehad.

Eigenlijk is nu alles onbruikbaar.

Heeft iemand tips.... of geruststellende opmerkingen.

Wellicht is het raadzaam (als je dat nog niet gedaan hebt) om de netwerknaam hetzelfde te houden als de vorige router. 


Ook al ik al mijn speakers nu al gereset heb?


Nee, als je alles naar de fabrieksinstellingen teruggezet hebt, lijkt me dat niet noodzakelijk. Ik de netwerknaam niet (per abuis) als verborgen ingesteld op de router? Het wil ook wel dat wanneer 2.4 & 5 GHz tegelijk ingezet worden dat Sonos hier problemen mee heeft, alhoewel ik met m’n KPN Box 12 hier helemaal geen problemen mee heb. Ik lees dit wel eens, dus vandaar dat ik het aandraag. 


Wat is de voorkeur dan?

2.4 of 5 GHZ

Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem ooit gehah heb.

Meestal loodst de app je er wel gemakkelijk doorheen maar nu lijkt de app totaal niet mee te werken en dingen niet te kunnen vinden.


Dit is mijn grootste angst om over te stappen naar glasvezel binnenkort..


2.4 GHz is de standaard


En ik dacht het wel tof te vinden om over te stappen op de Arc Ultra.


Heel vreemd dat dit niet werkt. Ik heb ook alles nog steeds werkende en het heeft nog nooit een storing gehad (wat ik gebruik dan). Ik heb omdat ik een nieuwe indeling had het hele circus terug naar fabrieksinstellingen gehad en alles werkte meteen weer en dat met de KPN Box12 Modem/Router. 
 

Ik heb wel op m’n ARC het netwerk bekabeld aangesloten. De rest via de WiFi 🛜 De ARC fungeert als een soort Hub voor de andere (One) speakers zowel boven als beneden. 


Ja hier dus hetzelfde vehaal.

Nog nooit een probleem gehad.

Ook hier de Arc via bekabelde lan gekoppeld.

Maar ik lees ook dat veel mensen sinds de app problemen weinig meer aan hun Sonos producten hebben.

Heeft dit probleem ook niet gewoon met de app problemen te maken?


Helemaal waar, het ligt ook aan de app, maar vergeet niet dat er ook nieuwe firmware in de ARC geladen is die beter met de S2 versie zou moeten communiceren. Dat is ook een van de redenen dat je niet terug kunt naar de oude situatie.


Dit is mijn grootste angst om over te stappen naar glasvezel binnenkort..

Ik kan me dit heel goed voorstellen, maar ik heb ook Glasvezel (1 Gb) en dat werkt voortreffelijk, maar ik had eerst m’n Glasvezel voordat ik de Sonos configuratie aanschafte.

 


Dat word dus gewoon alles op marktplaats knallen dan en iets anders aanschaffen.


Maar dan verlies je zoveel geld. Bovendien krijg je de koper ook op je nek als het bij hem/haar ook niet wil werken. En wat als de geïnteresseerde  partij om een demonstratie vraagt?

Ik heb het al eerder in dit forum genoemd, andere merken hebben of krijgen hetzelfde gewoon omdat er geen fysieke knoppen meer op zitten en alles met software bestuurd moet worden. Zo ook mijn Onkyo Stereo Netwerk Receiver, prachtig apparaat totdat er een server uitgevallen was ergens in Japan en m’n hele mooie goed klinkende apparaat totaal onbestuurbaar (lees onbruikbaar) was geworden hierdoor. Je hebt/krijgt het overal mee. Ik zou die grote boxen e.d. niet meer in m’n kamer willen hebben en vind dit een uitkomst.


Nog nooit een probleem gehad.

Ook hier de Arc via bekabelde lan gekoppeld.

Ik denk dat het toch met de ARC bekabeld aansluiten te maken heeft, omdat die zich als hub gedraagt en een Sonos netwerkje binnen je huidige netwerk aanlegt waar de andere Sonos speakers naar luisteren.


Nee dat klopt ook indd.

Maar tis natuurlijk wel vervelend als zoiets simpels als Sonos een beetje ingewikkeld gaat worden.

Ik ben best handig maar dit is hoogstens irritant als je niet weet waar je het zoeken moet.

Ik ga zo even de Arc rechtstreeks naar de model kabelen en niet via de muur.


Ik hoop dat het het gewenste resultaat geeft. 


Nee werkt niet.

Hij geeft dat Arc aan in het menu maar als ik erop klik dan kan hij hem niet vinden.

Drama dit.


Ja dat is verschrikkelijk balen. Nu alles terug naar fabrieksinstellingen terwijl de netwerkaansluiting bekabeld is?


Ja heb ik ook al een paar keer geprobeerd.

Hij kan hem niet toevoegen


Tja, IOS of Android?


 


Daarna deze

 


Een Android telefoon dus. Daar schijnen wel meer problemen mee te zijn als het om configuratie gaat. 
 

Klik je dan op “EthernetKabel gebruiken”


Ja maar met Ethernet kabel doet hij hetzelfde ritueel.


Ja ik kan niet op zo’n afstand meekijken en heb de wijsheid ook niet in pacht. Ik weet ook niet wat er mis gaat. Hoe heb je alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen?


Reageer