Ik heb hier een oud maar goed werkend systeem met o.a. 2 connect amps (op ingebouwde niet-actieve maar supergoede speakers in 2 verschillende ruimtes), 1 sonos boost waar mijn signaal binnenkomt, 1 Play 3, 1 Play 1, enz. Overwegend generatie 1 dus. Onlangs kocht ik twee extra Play 3’s en 1 extra Play 1 tweedehands aan (voor op de kamers van mijn kinderen) maar ik krijg die onmogelijk toegevoegd aan mijn systeem omdat de vorige gebruiker die al had gebruikt met de S2-app. Zelf kan ik ze niet toevoegen of downgraden naar S1. Begin ik dan best een nieuw systeem in S2 en kan ik daarna mijn Gen 1-producten die niet compatibel zijn met S2 (connect amps) nog blijven gebruiken, want die bedienen wel mijn keuken en woonkamer, 2 belangrijke ruimtes dus. Hemeltergend toch dat ik perfect werkende producten (hardware) niet kan toevoegen aan mijn systeem puur om softwareredenen (heb bovendien al identieke producten in mijn systeem die wel werken). En nog een vraag: misschien is die connect amps vervangen (tegen mijn zin, want werken nog perfect) door een Gen 2-product de weg van de minste weerstand, is de opvolger van die connect amps dan de Sonos Amp? En als ik 2 aparte ruimtes wil behouden (keuken en woonkamer) heb ik dan wellicht zelfs 2 van die Amps nodig? Wat een gedoe...
ik zou wachten tot je hier kan lezen dat de geupgrade versie wel alles kan besturen.
Hoi Herman, volg het advies van
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er intussen toch in geslaagd om de extra speakers te connecteren door nieuwe Sonos-account aan te maken en ze toe te voegen in S2-app. Heb nu 2 aparte systemen wel, maar nadat ik alles in werkende staat had gekregen heb ik wat gehergroepeerd per verdieping, zodat mijn Gen 1 (met bekabelde boxen) blijft werken op gelijkvloers en ik op 1ste en 2de verdieping Gen 2 heb. Bespaart me in elk geval hoge kosten voor nieuwe Amp. Nu alle speakers herkend worden, gebruiken mijn gezinsleden toch alleen de Spotify-app om muziek af te spelen, niet het geklooi van Sonos. Beetje omslachtig allemaal, maar de aanhouder wint zeker…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.