Vraag

Apple Music afspelen via Airplay stottert aan het begin van een nummer

  • 3 May 2024
  • 4 reacties
  • 38 Bekeken

Ik heb een Sonos Playbase en een Sub. Muziek speel ik af via Apple Music en Airplay. Het begin van een nummer stottert erg. Daarna gaat alles goed. Ik lees veel topics hierover maar zie nergens een oplossing waar ik mee verder kan. Uiteraard heb ik S2. Het Sonossysteem is verbonden via Wifi.

Moet er misschien een Ethernet kabel aan?


4 Reacties

Reputatie 7

Dat zou je kunnen proberen. Heb je alleen een router of gebruik je ook extenders of access points?

Reputatie 7
Badge +3

Ook een playbase en gebruikte ook vaak AirPlay om Apple Music af te spelen. Het heeft goed gewerkt, maar de laatste tijd is er niet naar te luisteren. Ik heb de playbase bedraad aangesloten.  Gezien het feit dat het alleen bij AirPlay is kan dit probleem weleens heel goed bij Apple liggen of in combi met hardware, geen idee. 

Gekozen om AirPlay maar niet meer te gebruiken.
 

Reputatie 7
Badge +3

Net nog even wat tijd genomen om eea te testen.

Veel geprobeerd zoals router naar fabrieksinstellingen, Sonos app verwijderd en Sonos terug naar fabrieksinstellingen. Niets bleek te werken, geluid blijft stotteren bij AirPlay .

Er bleef niet veel over om te proberen tot ik mij bedacht om de surrounds en de sub uit te schakelen. Wat blijkt……. AirPlay werkt goed tot ik de sub erbij aanschakel, dan begint het stotteren opnieuw.

Nu heb ik ook via de Sonos app wat problemen, waarbij alles goed afspeelt maar de bediening erg traag reageert. Dit is erg vervelend bij aanpassen volume. Het gekke is dat dat wel goed gaat wanneer ik de surrounds uitschakel. Net even anders dan bij TruePlay.

Raadselachtig allemaal.

 

In mijn netwerk zit inderdaad een KPN Wifi extender (SuperWifi punt) Zou dat wat uitmaken?

Reageer