Sinds mei 2024 heeft Sonos wijzigingen aangebracht in de app en de software. Het systeem doet veel meer via de cloud en heeft daar, nog meer dan vroeger, een goede verbinding naar het internet voor nodig. Veel mensen hebben dezelfde problemen dan jij.
Je zou eens met Sonos kunnen bellen. Misschien kun je ook eens kritisch naar je netwerk kijken of er zaken als access point of powerline verbindingen gebruikt worden, wat de verbinding zou kunnen beïnvloeden.
Is waardeloos duurt een eeuwigheid om te kunnen bedienen met de app
Heb inderdaad wat instellingen gewijzigd in mijn wifi netwerk en werkt daarmee wel beter. Probleem dat mijn systemen niet meer gevonden worden is daarmee verholpen. Wat wel nog een probleem is is dat streaming regelmatig spontaan stopt. Voorheen ook nooit last van gehad.
Ter lering: welke wijzigingen heb je toegepast?
Ja hoor hier ook. 1 bak ellende. Niks reageert en als het reageert dan schieten de volumes omhoog,
omlaag dan weer mute. Het is een ramp. Systeem wordt ook meerdere malen niet gevonden, dan moet alles weer gereset worden. Ligt volgens de klantenservice aan de wifi. Vreemde hierin is, dat NIETS in ons huishouden problemen ondervindt met de wifi. Zitten er sterk aan te denken over te stappen naar een ander systeem.
Het zal ongetwijfeld in de wifi zitten, maar dit probleem is weldegelijk door Sonos veroorzaakt. Waarom werk s1 dan wel goed. Het zit dus in de de nieuwe Sonosapp en de keuzes van Sonos hoe eea nu werkt. De foute keuzes dus. Sonos kan niet wegkomen met puur de mededeling dat het dan in jouw wifi zit zonder aan te geven wat je daar dan aan zou kunnen doen.
Volgens mij kan je daar zelf ook weinig aan veranderen. Ik heb zelfs een andere router geprobeerd. Of moet je dan soms, omdat Sonos iets gedaan heeft, van provider wisselen. Het blijft te gek voor woorden.
Heb sinds enige tijd veel problemen met mijn Sonos systeem, daarvoor nooit gehad. Stereopaar play 5 en play1. Speakers worden niet gevonden, dan weer wel, muziek speelt soms wel af dan weer niet. App reageert heel traag. Echt verschrikkelijk. Iemand dezelfde issues?
Ruud
Ervaar dezelfde type problemen met sonos app. Erg irritant. Ook het starten van de content duurt lang en start niet op met het laatste gekozen radiostation
Het is nog steeds een grote ergenis met de sonos App. De boxen vallen weg, twerwijl ze wel muziek leveren. Een nieuwe zender op de app zetten geeft die het wel aan , maar blijft oude zender afspelen. geluid kan plots max worden? dit bij het per ongeluk aanraken zijknoppen telefoon. ALLES WERKT OOK HEEL TRAAG ! Hoop al tijd op verbetering maar nu toch van plan om naar ander systeem over te stappen
Hier exact hetzelfde probleem, sinds ik de nieuwe app gebruik start de app slecht op en vind steeds mijn systeem of producten niet. als ik dan een paar minuten wacht dan werkt alles weer. Zodra ik een ander scherm van mijn telefoon open en terug naar de sonos app ga exact hetzelfde probleem.
Absoluut onwerkbaar, lees dat dit probleem ondertussen al minimaal 8 maanden duurt.
Wanneer gaan ze hier iets aan doen?
Met de oude app nooit problemen gehad!
Hoop snel! SONOS reageert niet op problemen, wil enkel dat members steeds het nieuwste product kopen