Beantwoord

sonos sub geen verbinding netwerk

  • 2 March 2024
  • 16 reacties
  • 243 Bekeken

Badge

Hi ik krijg mijn Sonos sub gen 3 niet verbonden met mijn wifi netwerk.

 

ik heb mij Sonos One’s, 6 stuks zonder problemen verbonden.

 

Ik krijg mijn 2 gen3 subs met geen mogelijkheid verbonden. Ik heb deze reeds gereset(verbindings knop inhouden, stekker eruit, wachten tot de lampjes doven, stekker erin met de knop nog steeds ingedrukt en wachten tot het lampje groen knippert.

 

netwerk opnieuw opgestarten heeft ook niet geholpen.

 

bovenstaande werkte prima bij de One’s maar dus niet met de Sub’s. 

icon

Beste antwoord door vanmike 3 March 2024, 11:03

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je probeert toch wel de sub aan een stereo-set te koppelen? Je kunt de sub niet als losse speaker toevoegen aan Sonos. 

Badge

Zonder internet verbinding valt er niks te koppelen.

Herkennen, verbinden en dan koppelen aan een paar.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe weet je dat er geen internetverbinding is, krijg je een melding? Knippert het lampje groen? Bij groen knipperen moet je hem kunnen toevoegen aan een kamer, zoals Sonos dat noemt.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-sub#

Badge

Als je hem reset zoals ik in de hoofdvraag aangeef, knippert hij groen om hem toe te voegen aan de app. De vervolgstap is dat hij verbinding met het netwerk gaat maken en daar gaat het fout. Hij kan geen verbinding met het netwerk maken, vindt wel mijn ssid.

 

melding: we konden geen verbinding maken met ssid. Controleer of je het juiste wifi netwerk of wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.

dat opnieuw proberen heb ik ook al tig keer gedaan, zonder resultaat. Password kopieer en plak ik, dus dat is 100% goed. SSID ook, mijn One’s zijn daar gewoon mee verbonden. 
 

Voor setup installeer ik alles naast dezelfde acces point alvorens ik ze ophang/plaats in de ruimte. Verbinding zijn top heb mkb netwerk liggen in huis van Aruba. 
 

alles al 2 keer gerest vandaag, incl router, switch en ap’s. WIFI6 uitgezet, 5ghz band uitgezet, gecheckt of acces rules openstaan op de router en switch. 
 

moedeloos😂😂 

 

de One’s spelen allemaal perfect…. Maar ik mis mijn bassss

Reputatie 7

Maar je moet he toch toevoegen aan een One?

Badge

Uiteindelijk wel, maar dan moet hij wel eerst worden opgenomen in de app en daar is die wifi verbinding voor nodig. 

Reputatie 7

Volgens mij geldt dat alleen voor speakers. Waar gaat het mis als je deze handleiding volgt: https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-sub

Badge

Hi bedankt voor het meedenken, maar ik heb de puzzel opgelost😀

 

WPA3 uitgezet en met WPA2 kon ik wel verbinden. Ik ga zo proberen om dit weer aan te zetten om te zien of het blijft werken.

Badge

De subs konden dus niet met WPA3 overweg voor eerste verbinding, net WPA3 weer aangezet en het blijft werken😀

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat het werkt. Wel vreemd dat Sonos aangeeft dat het gewoon zou moeten werken met wpa3.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/supported-wifi-modes-and-security-standards-for-sonos-products

Badge

Ja heel vaag, zeker gezien het feit dat de One’s wel gewoon connecten. 
 

 

Hier het zelfde probleem, de Arc en de Era 300 maken moeiteloos verbinding met het netwerk.

Maar de Sub Gen 3 niet, heb van alles geprobeert maar lukt niet (Android) Nu iemand erbij gehad met een I-Phone en toen lukte het wel. Maar als ik nu kijk in de app (Android) heeft de Arc en Era 300 verbinding met het netwerk, maar bij de sub geeft hij aan geen netwerkverbinding, hij doet het trouwens wel gewoon. Zou het kunnen dat er een fout zit in de nieuwe Sonos App? Bij de I-Phone staat gewoon een vinkje achter netwerkverbinding

Reputatie 5
Badge +3

Dat is waarschijnlijk een foutje in de app, bij sommige speakers van mij heeft de app dat ook aan. 

Reputatie 4
Badge +3

Zou het kunnen dat er een fout zit in de nieuwe Sonos App?

Ja, de nieuwe app bevat een groot aantal tekortkomingen. Zie hier. Als je wilt weten wanneer verbeteringen worden uitgebracht, kijk dan hier.

Reputatie 5
Badge +3

Hier gelukkig nergens last van

Reputatie 4
Badge +3

Hier gelukkig nergens last van

Fijn om te horen dat de nieuwe app niet bij iedereen problemen heeft veroorzaakt.

Reageer