Je andere speakers werken niet via de wifi, maar via Sonosnet - één van je speakers is namelijk bedraad aangesloten. Die andere speakers hoeven dus geen contact te maken met je wifi. De Move doet alleen wifi en dus geen Sonosnet.
Voldoet je nieuwe router aan de vereisten van Sonos? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-system-requirements
Je zou eens kunnen proberen om het 5Ghz netwerk even uit te schakelen. Soms raakt Sonos in de war van twee netwerken met dezelfde naam.
Mijn router voldoet zeker aan de vereisten van Sonos en ook de 5Ghz frequentie heb ik al eens uitgeschakeld maar ook dat lost het probleem niet op…
Toch bedankt voor de tips!
Hmm. Dan toch eens bellen met Sonos?
heb ik al 3 keer gedaan… Wachten op nog maar eens een update van de app zeggen ze daar...
En als je de Move een keer zou resetten en opnieuw toevoegt aan het systeem?
ik heb - op vraag van Sonos support - 1 move gereset maar ook deze kan ik niet toevoegen…
Dus ik vraag me nu af als dit probleem zich ook zou voordoen bij een nieuwe Move ?
Of is er toch een verschil tussen een nieuwe move en een move waarbij een factory reset werd uitgevoerd ???
Hoi, ik heb ook problemen met een paar Sonos speakers die tijdens de setup niet verder gaat na wifi instellingen. Paar maanden al bezig met Asus en Sonos support. Probleem begon na de laatste 3 firmware van Asus ZenWiFi XT12. Ik heb ontdekt dat het te maken heeft met de nieuwe gastennetwerk, IoT, kids netwerk en VPN netwerk. Dit is nieuw bij de laatste 3 firmware.
Ik had een gastennetwerk actief voor de gasten. Als ik dit uitzet, en de setup van een Sonos speaker weer uitvoer, dan gaat het wel goed. Zodra gastennetwerk weer aanzet en Sonos stekker eruit en weer erin doe, dan werkt het niet meer.
heb van alles gedaan. Heb 4 Sonos speakers en bij 2 heb ik dit probleem.
Dat is vreemd. Sonos zou de gegevens van het gastennetwerk niet moeten kennen. En er dus niet op overschakelen (want het lijkt erop dat dat gebeurt).