Vraag

Playbar - Jaren goed gewerkt - Haperen - nu met geen mogelijkheid verbinding via wifi

  • 27 May 2023
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Na de Playbar al jaren in bezit te hebben gehad, begon hij af en toe te haperen bij muziek afspelen. De muziek onderbrak dan een paar seconden, terwijl in de display de muziek wel doorliep.

Ik heb daarop de playbar uit/aan gezet, zonder resultaat.

Ik heb daarop de Sonos app gereset, zonder resultaat.

Ik heb daarop de Playbar gereset….

Vervolgens kon de ik de Playbar überhaupt niet meer toevoegen aan de app via Wifi, alleen bedraad.

Ik heb daarop de Router gereset, zonder resultaat.

Dus ik zit nu met een Playbar die alleen bekabeld werkt. Het switchen naar Wifi lukt niet (Systeem > Netwerk > Netwerken beheren). Ben er vandaag al zo'n 3 uur zoet mee geweest, alles geprobeerd. Ik ben bang dat het netwerk kaartje van de Playbar kapot is? 

Iedere keer als de App/Telefoon wordt gekoppeld aan het tijdelijke netwerk van de Playbar dan stopt hij ermee. De stappen + en pauze/play tegelijk ingedrukt, en vervolgens - en pauze/play indrukken om te koppelen werkt niet. 

Toch wel radeloos


1 Reactie

Ik heb het zelf gefixt na een aantal uur aanklooien. Deze stappen doorlopen:

  1. Sonos App cache weggegooid, App gede-installeerd
  2. Playbar gereset (play/pauze ingedrukt houden en de Playbar weer aansluiten)
  3. De Router uitgeschakeld en weer inschakelen na bovenstaande stappen + Ethernet kabel verbonden. 
  4. S2 app geopend en in de eerste stap direct gekozen voor een downgrade van het systeem (dit staat onder overig) naar S1. 
  5. S1 app geïnstalleerd, en vanuit de S1 Kiezen voor netwerk en overschakelen naar Wifi. In deze app kon ik het juiste Wifi netwerk wel selecteren voor de Playbar.
  6. Vervolgens Systeem weer geüpgraded naar S2, in de S2 app.

Pfiew!

Reageer