Minimale geluid nog te "hard"

  • 19 April 2017
  • 67 reacties
  • 6339 Bekeken


Toon eerste bericht

67 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je gaat het horen....:D
Ik geloof direct wat jullie schrijven, maar herken dit helemaal niet.
Ik heb de speakers op 80% staan en regel het volume met de hardware knoppen vanaf 0 procent iedere keer op de plus knop van de iPhone 6 drukken geeft als resultaat 0 1 2 3 5 7 9 11 13 15 18 21 24 27 30 33 procent
Oftewel kan hem heel zacht zetten prima te regelen dus.
Reputatie 5
Badge +3
Kees,
Ik heb het even getest.
Heb het volgende gedaan.

Muziek aan met max op 100% moet 3 keer tikken op iPhone 7 om geluid te horen
Muziek aan met max op 35% moet 3 keer tikken op iPhone 7 om geluid te horen.

Muziek aan max 100% 3 keer getikt= geluid, dan de max teruggezet naar 35% tijdens het afspelen en je hoort dat de muziek een stuk zachter wordt.
Met andere woorden, je kunt het minimale geluid lager zetten.
het blijven minimaal 3 tikjes om iets te horen van muziek ongeacht de instelling van max%

Natuurlijk weet ik niet wat zacht genoeg is voor jou maar ik vond het heel zacht op 35% en 3 tikjes
Hi,

Bedankt voor het testen. Ik heb zelf ook wat geprobeerd met de instellingen en ben maar eens heel extreem gegaan ;-)
Max volume op 7% gezet, ik heb nu 13 tikjes nodig om geluid te krijgen. Het volume dat ik dan krijg is (in mijn beleving) gelijk aan het geluid bij 75% en het eerste geluid na 3 tikjes.
Nou ja, in ieder geval bedankt voor het testen.
Ik heb de box nu wat verder weg gezet, gelukkig is mijn kantoor daar groot genoeg voor 😃.

@Sonos, is dit nu echt niet op te lossen….? Zie topic, het zijn jullie klanten die zich nu al meerdere jaren aan ergeren! Hier staat hij standaard ook te hard. Ben altijd aan het hannesen…. loudness aan loudness uit, dan weer de achtergrond speakers aan dan weer uit… Elke keer ben ik met het systeem bezig om maar de juiste instelling te krijgen als ik rustig muziek wil luisteren. Als ik hem met Apple apparatuur bedien van 0, staat hij met één klik weer een stuk harder. Bedien ik het met een Android device kan ik wel iets kleinere stappen maken naar zachter, maar ook dan staat hij standaard nog te hard.… Is er dan niemand bij Sonos die hier aandacht aan besteed…..

Reputatie 7
Badge +3

Ik herken dit totaal niet. Ik heb de volumelimiet standaard op 40% staan en vandaar uit regel ik het volume. Geen probleem om deze ook zacht te krijgen indien nodig/gewenst.

Je schrijft over achtergrondspeakers, wanneer je daar de surrounds mee bedoelt dan ervaar ik daar ook soms meer muziek geluid dan gewenst, maar dat ligt dan m.i. meer aan de opname dan aan de Sonos en dat zit dan ook niet zozeer in het volume.

Hoi,

De allerbeste oplossing is om je volumelimiet naar beneden te brengen. Dat doe je door in instellingen naar de juiste kamer te gaan en bij 'volumelimiet' deze naar beneden te brengen. Ikzelf heb 'm op 25% staan. Dan is fluistermodus echt mogelijk!
Je schaalverdeling bij de volumeknop is dan ook veel makkelijker te regelen.
Succes!
Reputatie 7
Badge +2
Weet dat van 0 naar 1, toch helaas altijd het zelfde zal blijven.
Hij zal dan niet van 0 naar 0.25% springen.
Vanuit 1 naar hoger, is de schaalverdeling wel nauwkeuriger.
Het zachter dan het zachst is helaas niet verder door ons in te perken.

Zelfde probleem hier. En er is onder de goedbedoelde suggesties geen werkende workaround om het minimale volume lager te krijgen.

Gelukkig nam SONOS de vele meldingen serieus en ging er direct mee aan de slag.

Of nee, toch niet!  Dat zit er al jaren niet in! Te druk met nieuwe functionaliteit dan? Met overige bug-fixes of ondersteunt de hardware nu eenmaal geen lager volume?
Tenminste licht SONOS het allemaal duidelijk toe!

Of nee, ook dát niet!

Wat treurig te lezen dat zo’n simpel probleem gewoon niet wordt aangepakt. Ik heb nu twee weken mijn Sonos amp versterker, en hoe blij ik er overdag mee ben; in de avonduren kan hij niet zacht genoeg. 

Ik hoopte hier de oplossing te vinden, maar het is blijkbaar al jaren zo, zonder dat Sonos reageert of er iets aan doet.

Reputatie 7
Badge +3

Weet niet hoe dat met een amp werkt maar heb je de volumelimiet in de app ingesteld?

Je bereikt hier wat ruimere stappen mee bij de volumeregeling. Werkt voor mij uitstekend.

Reputatie 7

Nou, 48 reacties in vijf jaar. Zo groot is de vraag nu ook weer niet……

Kees,



Als je in de instellingen van de desbetreffende speaker het maximale volume op bijvoorbeeld 75% zet, dan zijn de stapjes veel kleiner.

Ik denk niet dat je ooit de speaker op 100% volume zet.

Hoe kleiner het maximale volume in % hoe kleiner de stapjes om je volume te regelen.

het is een lapmiddel maar wel eentje die werkt.

 

 

Bij mij werkt dit middel helemaal niet. als ik het maximale volume naar beneden stel, dan worden de eerste stapjes overgeslagen.. Zet ik hem bijvoorbeeld op 40%, dan is zelfs stap 1 en stap 2 gelijk aan 0. (geen geluid). 

 

Nou, 48 reacties in vijf jaar. Zo groot is de vraag nu ook weer niet……

Ik lees meerdere draadjes hier en op externe fora, en begrijp dat het overgrote deel niet de moeite neemt om te reageren. Het moet voor velen een probleem zijn als je hoort hoe hard volume 1 standaard is. Voor mij voldoende om de boel terug te brengen.

Weet niet hoe dat met een amp werkt maar heb je de volumelimiet in de app ingesteld?

Je bereikt hier wat ruimere stappen mee bij de volumeregeling. Werkt voor mij uitstekend.

 

Thanks voor je reactie. Het zou echt fantastisch zijn als dit zou werken, het volume zou dan een stuk lager mogen, en de stappen zouden beter zijn. Als ik echter mijn maximale volume op 99% zet, wordt volumestap 1 gelijk aan 0. En Volumestap 2 is vervolgens harder dan 1 eerst was.

Zet ik het maximale volume onder de 50% dan valt ook volumestap 2 weg. Heb net met decibel meter even gecontroleerd dat er op deze manier geen voordeel uit te halen is bij mij. 

 

 

Reputatie 7

Natuurlijk zou het fijn zijn als Sonos dit aan zou (kunnen) passen. Maar om iedereen die hier niets post nu mee te rekenen als medestander….🤔

Reputatie 7

Volgens mij heb ik met mijn eerste zin zojuist je verzoek ondersteund, maar als jij er per sé negatief naar wilt kijken dan mag dat hoor.

Reageer