Minimale geluid nog te "hard"

  • 19 April 2017
  • 67 reacties
  • 6339 Bekeken


Toon eerste bericht

67 Reacties

Medestander? 

Na goede ervaringen met Sonos in de woonkamer voor muziek en films, heb ik een set SL One voor in een (klein) kantoor aangeschaft.

Ook ik ervaar dat het laagste geluidsvolume nog te hard is voor achtergrond muziek. Bijkomend nadeel is dat wanneer je gebeld wordt op je smartphone, je eerst de Sonos App moet openen om het “achtergrondgeluid” uit te zetten, voordat je het gesprek aan kunt nemen.

 

De tip, limiet geluidsniveau verlagen helpt idd niet. De eerste stapjes van de geluidsniveau instelling doen “niets” en pas na het vijfde stapje gaat het geluid op zijn zachts aan en dan is het niveau nog te hoog.

Het zou erg fijn zijn als hier een aanpassing voor gedaan wordt.

Reputatie 4
Badge +1

Beste.

 

Hoewel ik geen tech engineer ben denk ik hier toch wel een antwoord op te hebben.

Om de speakers te activeren (geluidsgolven te produceren) en om een minimaal geluidskwaliteit te produceren heb je een bepaald volume nodig.

Ik ben bang dat de 1% volume op Sonos de minimale input is om in goed kwaliteit muziek te produceren en dit niet zachter kan zonder kwaliteit verlies. 

 

Tja, er zijn genoeg muzieknummers die zachtjes uitfaden en dan nog mooi blijven klinken.

Het minimale volume van Sonos is gewoon te hard en zou zachter ingesteld moeten kunnen worden.

 

Na lezen van andere klachten over dit issue lijken andere muziekaanbieders dan Sonos Radio wel een lager volume te hebben. Even getest met bv Spotify en het lijkt idd een iets lager volume te hebben, niet veel maar het scheelt iets.

Het zou fijn zijn als Sonos een aanpassing kan doen

Ik ervaar hetzelde probleem. Volume niveau 1 blijft te hard. Het maximale volume wijzigen heeft geen effect zoals al vaker hier gezegd is het g3luidsniveau bij een volume op stans 1 nognet zo hard. Het is echt te belachelijk voor woorden dat dit probleem al deze jaren wordt genegeerd en er niet eens een fatsoenlijke reactie vanuit Sonos komt. We hebben flink geld uitgegeven aan Sonos producten die n.m.m. een lekker vol geluid produceren, maar het moet toch ook mogelijk zijn om het systeem voor achtergrondmuziek te gebruiken. Een flink aantal mensen wordt totaal genegeerd. Dit is echt een waardeloze service.

Reputatie 7

Behalve voor Apple Music, waar het een keus van Sonos en Apple lijkt om meer volume te geven, lijkt het een technisch punt, waar niets aan te doen is - zie de toelichting van Sonos hierboven.

Reputatie 5
Badge +2
Je kan het volume van Sonos het fijnst bijstellen met de hardware volumeknoppen van je telefoon of tablet wanneer de Sonos app aanstaat. Mocht dat niet voldoende zijn, dan is dit inderdaad de plek om veranderingen te verzoeken. Ons forum wordt in de gaten gehouden door product development om de trends tussen onze gebruikers te spotten. Of er iets mee gedaan gaat worden, kan ik niet garanderen, maar anything can happen mocht het idee genoeg tractie verzamelen.
Reputatie 2
Badge +1
Of een logaritmische schaalverdeling kan ook.

Hier werkt dat niet met de move. Volume is te hard om bij te gaan slapen. Erg jammer want val graag met muziekje in slaap. Maar dit is veel te hard. 

Reputatie 7
Badge +2
Zoals mijn collega had aangekaart, de volume knoppen op de telefoon/tablet kunnen ook gebruikt worden, en dit zal dus 1 stap per klik uitvoeren.
Wat mogelijk wat moeilijk is via het touchscreen en de schuifbalk.
Weet dat ons product development team naar de community kijkt.
Als ze hier iets in zien zullen we er mogelijk veranderingen op doorvoeren.
Verder kan ik hier helaas geen garantie's op bieden.
Sinds een aantal maanden stoor ik me ook aan het té harde volume. Voorheen was het mogelijk om het volume zachter te zetten. Ik moet vaak mijn Play-3 boxen uitzetten en moet het dan doen met een Play-1 vanuit de open keuken. Alleen dan is een rustig achtergrondmuziekje mogelijk. Kan toch niet de bedoeling zijn van dit mooie Sonos systeem? Hopelijk komt er snel een aanpassing. Doe iets aub !!!! Zie bijvoorbeeld het voorstel van Lucien68
Heeft Sonos een oplossing ?
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn geen aankondigen of plannen die wij op dit moment kunnen delen.
@Ryan A, Dat is echt waardeloos, daar schieten we niet veel mee op. Geluid moet toch ook zacht gezet kunnen worden?
Reputatie 4
Badge +3

Hier werkt dat niet met de move. Volume is te hard om bij te gaan slapen. Erg jammer want val graag met muziekje in slaap. Maar dit is veel te hard. 

Lukt het niet om je volume limiet in te stellen?

Dus je gaat naar ‘Instellingen’ => ‘Systeem’  => ‘Move’ => ‘Volumelimiet

Hiermee zou je het vrij goed mee moeten kunnen instellen.

Reputatie 5
Badge +2
Op het moment is dit wat ik kan delen. Er is niet iets wat er nu aan gedaan kan worden, buiten dan de volume schuif kan je wel via een telefoon met de hardware volume knoppen het volume van Sonos bedienen in de Sonos app, misschien bied dat een oplossing.
Laatste reactie is al weer van een paar maanden terug dus misschien heeft iemand dit inmiddels a geopperd. Ik heb een playbase met tweemaal Play:5 als surround speakers. Via "instellingen", "Instellingen kamer", in mijn geval "woonkamer (+LS+RS)", "geavanceerde audio" en vervolgens " instellingen surround" kom je uiteindelijk bij de mogelijkheid het muziekvolume te regelen. Hiermee kom ik op een beduidend lager volume uit, zelfs op de laagste stand met de volumeknoppen van mijn iPhone 8.
Toegegeven, het is ver weg gestopt in de instellingen, en je moet natuurlijk wel surroundspeakers geïnstalleerd hebben om deze optie überhaupt te zien maar ik red me voorlopig hier wel mee, afwachtende op een definitieve oplossing vanuit Sonos.
Ik dacht laat ik eens kijken of er inmiddels een verbetering is doorgevoerd voor een verbeterde sleep functie met zachter minimaal volume.
Helaas.
Raar dat Sonos de gebruikerservaringen wil weten maar er dan niets mee doet.
Raar dat de goedkoopste wekkerradio een beter minimaal volume heeft dan zo’n dure Sonos die verder uitstekend bevalt hoor maar nu dus niet gebruikt kan worden voor zo iets simpels als een sleeptimer omdat het geluid hier te hard voor is.
Zo heb ik alsnog twee systemen op mijn slaapkamer.
@Ryan A, Die tips zag ik al eerder voorbij komen maar helpen niet. Ik heb inmiddels ontdekt hoe het probleem van te hard geluid wel is op te lossen. Ga naar Meer->Instellingen-> maak keuze van het vertrek ->Geavanceerde audio-> Audio opnieuw kalibreren, selecteer daarna de optie minder dan 0,6m ipv bijvoorbeeld 3m (mijn situatie). Het systeem wordt dan zo ingesteld alsof je vlak naast de boxen zit. Gevolg: Geluid kan nu wel zacht gezet worden. Jammer dat Sonos mij en anderen dit niet eerder kon vertellen.
Reputatie 5
Badge +2
Reden dat wij dit niet vermeld hadden is doordat je weggelaten heb dat je van een 5.1 setup gebruik maakt. Dit topic is meer gericht op het minimale volume van de spelers zelf en niet de surrounds.

Nee helaas werkt dat op mijn move niet. De eerste tikjes die ik harder zet op mij iPhone blijft het stil, en als ik dan eenmaal geluid heb is dat gewoon simpel te hard om mee in slaap te vallen. Dus speel ik helaas alsnog muziek via mijn iPhone af. Kan nog verblikken of ik de move die nu vrijwel naast mijn hoofd staan kan verplaatsen, maar blijft toch jammer vinden dat dit niet lukt. 

Ben benieuwd of Sonos hier nog iets mee gaat doen... ben bang dat mijn play 1 anders vervangen moet worden
Sonos, kom op doe hier nu eens wat aan!
Als je googled op dit probleem zie je erg veel mensen hier last van hebben.
Het is zo irritant dat je zo'n mooi systeem niet op het volume kan zetten wat gewenst is.
De tip over het via de telefoon instellen is geen oplossing omdat het minimaal volume gewoon te hard is.

Groet,
Kees
Hoi Langbeest,

Las deze tip net ook in een ander topic maar toch bedankt voor de tip.
Helaas is het zo dat al zet ik het maximum volume op bv 35% dan staat het volume de eerste 2 tikjes nog steeds uit en bij het 3de tikje aan maar wel weer te hard. Nou ja nu de speaker maar aan de andere kant van het kantoor gezet en dan is het ook opgelost 😉.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ga het vanavond thuis nogmaals testen, ik had wel goede ervaringen met deze manier.
welke speaker heb je?? heb ze allemaal dus kan ik met de juiste testen.
Het gaat hier om een play 1 (staat op mijn kantoor).
Wat super aardig dat je dit voor mij wil uittesten. Ik heb al van alles geprobeerd en half internet gelezen 😉

Reageer