Als ik de tv aanzet komt er pas geluid op de Arc Ultra als ik de HDMI stekker uit de tv haal en er weer in doe. Is dat een verbindingsprobleem?
Zo hoort het niet in ieder geval. Eens bellen met Sonos?
Welke TV heb je?
Hoi 106,
Ik heb een Samsung met hdmi arc ingang.
soms als ik de televisie uit doe en weer aan zet heb ik ineens wel geluid.
Het is de bedoeling dat je Arc Ultra van de TV een seintje krijgt dat hij moet wakker worden. Als dat niet gebeurt kan dat zowel aan de TV als aan de Arc Ultra liggen.
En dat is de kwestie.
Zie mijn eerste antwoord: probeer eens te bellen met Sonos. Wellicht als het gebeurt even vast een diagnose maken. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics
Volgens mij een hdmi probleem aan de Arc Ultra kant. Probeer eens te wisselen van zender of app op de TV of pause/resume in te drukken. Komt het geluid dan terug ?
Inmiddels heb ik een optische adapter gekocht en hem via de optische poort verbonden. En dat werkt prima. Bedankt voor het meedenken.
Inmiddels heb ik een optische adapter gekocht en hem via de optische poort verbonden. En dat werkt prima. Bedankt voor het meedenken.
Mooi dat het zo werkt, maar je koopt voor 999 euro een soundbar en gaat hem dan via een noodoplossing gebruiken? Heb je al gebeld met Sonos of Samsung?
Door gebruik van de optische poort ga je inderdaad Atmos missen. Dat lijkt me niet handig.
Weet je zeker dat je Dobly Digital op de Sonos aankomt ? Met PCM stereo heb ik ook geen problemen, maar zelf met DD via optisch converter heb ik het probleem dat de Arc soms geen geluid geeft (bv na pause/resume).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.