Beantwoord

Era 100 verdwijnt uit overzicht app.

  • 25 May 2023
  • 7 reacties
  • 250 Bekeken

Badge

Ik heb een Sonos Era 100 in mijn keuken en diverse andere apparaten door het huis. De meeste apparaten zijn via een Boost op WM0 aangesloten.

 

Maar de Era 100 op WM1 verdwijnt regelmatig uit mijn overzicht met speakers en is pa na opnieuw opstarten (stekker eruit en erin) weer beschikbaar als speaker, om vervolgens een paar dagen later weer te verdwijnen.

 

ik gebruik een Boost voor mijn SonosNet en mijn router/modem is een Ziggo Connectbox.

 

Wat doe ik verkeerd waardoor ik de Era 100 niet meer zie?

icon

Beste antwoord door Dari W 10 July 2023, 14:09

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Rubke013 en @ekkie ,

Dit probleem kan verschillende oorzaken en dus ook oplossingen hebben, maar het heeft vrijwel altijd met netwerkinstellingen/ configuratie/ communicatie te maken. Op het community forum gaan wij dus ook niet diep hierop troubleshooten simpel omdat wij veel meer informatie nodig hebben om een goed advies te kunnen geven, en de oplossing voor persoon 1 niet de oplossing voor persoon 2 hoeft te zijn.

Zoals @Erooij al heeft aangegeven is het slim op het moment dat je het probleem ervaart eventjes een diagnose in te sturen (in de app naar instellingen > ondersteuning > diagnose verzenden) en vervolgens eventjes in te bellen naar onze support. Dan kunnen wij aan de hand daarvan uitlezen wat het probleem is en hoe wij dit het beste kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +3

Op het moment dat het probleem optreedt binnen een kwartier een diagnose maken en vervolgens, op werkdagen, bellen met Sonos. Zij kunnen dan de diagnose uitlezen om te zien wat er aan de hand is.

 

Badge

Ook hier exact hetzelfde probleem. Alle sonos apparaten blijven zichtbaar en kan ik bedienen, alleen de era 100 verdwijnt steeds…

ben ook nieuwsgierig naar een oplossing!

Dat wordt alleen lastig, omdat @Jeroen V tot op heden nog geen reactie heeft gegeven.…

 

Ook hier exact hetzelfde probleem. Alle sonos apparaten blijven zichtbaar en kan ik bedienen, alleen de era 100 verdwijnt steeds…

ben ook nieuwsgierig naar een oplossing!

Badge

Beste @Jeroen V 

 

Ik heb zaterdag mijn modem/router van Ziggo opnieuw opgestart, maar sinds gisteren is de Era 100 weer verdwenen. Wil je me helpen?

Badge

Hi @Jeroen V 

 

Ik heb geen access points o.i.d.. Mijn netwerk bestaat verder uit een Ziggo Modem/router (ConnectBox) als basis/bron. Hierop is normaliter de Era 100 ook aan gekoppeld. Mijn Boost zit hier ook op gekoppeld.

 

Nadat ik van de week de Era opnieuw had opgestart, was deze weer toegevoegd om sinds zojuist weer verdwenen te zijn. Als ik mijn Google spraak gebruik, dan wordt de speaker niet gevonden en deze staat ook niet meer in de Sonos App. Via de Google Home app kan ik de speaker nog wel in mijn netwerk vinden.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Rubke013 

 

Zeer vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je systeem en dat de Era 100 af en toe uit de app verdwijnt. 

De Boost zal in dit geval het probleem ook niet gaan oplossen.

De Era 100 zal altijd met de router communiceren en niet via Sonosnet en de Boost.

Heb je voor mij meer informatie over hoe je netwerk er uit ziet.

Router en eventuele access points?

 

 

Reageer