Sinds Sonos de app heeft geüpdatet werkt het afspelen op meerdere speakers/speakerparen tegelijkertijd niet meer. Ik denk nu ongeveer een jaar.
herinstallatie heeft niets opgelost. alles zit op 1 wifi
Voor de update werkte dit feilloos en werd door ons veel gebruikt.
Is er al een oplossing voor dit probleem die ik misschien heb gemist?
Bladzijde 1 / 1
Wat gebeurt er als je hier de speakers eens aanklikt?
Dat heb ik allemaal al geprobeerd.
ik ben het “of je steekt de stekker in het stopcontact” stadium voorbij.
Als ik ergens begin te spelen en ik voeg er een box aan toe, dan komt ie in de groep. Als ik op de toegevoegde box ter plekke bijv. op de play/pause knop druk, gaan de spelende boxen op pauze. Echter, uit de toegevoegde box komt nooit geluid. Het blijft bij de box of het boxenpaar waarmee gestart is.
Misschien moet je dan eens aangeven wat je al geprobeerd hebt. Dat voorkomt dat je zaken hier leest die je al gedaan hebt.
Welke speakers heb je? Hoe zij die aangesloten?
Ik ben er eindelijk achter wat het probleem is.
Het groeperen van speakers werkte na de update van Sonos ongeveer een jaar(?) geleden niet meer en heeft het daarna nooit meer gedaan bij ons.
Ondertussen heb ik ergens halverwege afgelopen jaar in onze bijkeuken een extra wifi accesspoint geplaatst, dat niet bekabeld is, maar via wifi verbindt met een router in de werkkamer. De speaker in de keuken verbond sindsdien met dat wifi-punt. De ping roundtrip naar de speaker in de keuken was een factor 10 hoger dan die naar speakers verbonden met het (bekabelde) accesspoint in de woonkamer.
Ik denk dat het systeem gewoon niet in staat was om de timing van de groep voldoende goed te krijgen.
Ik heb het accesspoint in de bijkeuken uitgezet. Nu verbinden de sonos speakers met de bekabelde access points in de woonkamer en werkkamer. Daarmee is de timing goed denk ik en werkt het weer.
Blijkbaar is ondertussen het groeperingsprobleem van Sonos opgegelost.
Zou wel erg prettig zijn als er een melding zou komen in de App als groeperen niet kan door timing problemen. Dan weet je tenminste waar je moet beginnen met zoeken.
De door Sonos meestgebruikte melding is “Er is iets misgegaan”. Kan inderdaad duidelijker.
Kwam er maar een melding. Maar er kwam helemaal niets. Ook niet na enkele minuten, ook niet na een kwartier.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.