Skip to main content

Voor iedereen die er over denkt een upgrade te doen naar de Arc Ultra:

Wacht nog een paar maanden!

Je zou toch denken dat Sonos een HDMI Arc integratie intussen aardig onder de knie heeft. Dus niet, bij de Ultra vindt je tal van problemen bij nieuwe gebruikers en zelf heb ik die ook ondervonden. Geluid dat wegvalt na pause/resume en na het wisselen van audiobron (app). Allemaal veroorzaakt door de gebrekkige HDMI Arc implementatie aan de Ultra kant.

Sonos zegt in eerste instantie dat het niet aan hun ligt maar je zou toch bij jezelf te raden moeten gaan als de rest van de TV/media player wereld hier geen last van heeft en Sonos wel. Heeft de redt van de wereld het dan fout geimplementeerd ?!

Ik heb mij  oude Sonos systeem al verkocht dus kan niet meer terug. Hopelijk worden de problemen met komende updates snel opgelost.

Een gefrustreerde gebruiker

Naar wat ik lees zijn er vaker problemen met Sonos en Samsung TV’s. Dan kan het dus aan beide “spelers” liggen. Heb jij ook een Samsung?

Nee, een Sony TV. Werkte prima met de Playbar en optisch aansluiting. Met dd Arc Ultra en HDMI Arc is er soms geen geluid na pause/resume of na fast forward. Als ik dan weer pause/resume druk komt het geluid weer terug.

Ik heb ook de Arc Ultra aangesloten via een optisch-hdmi arc verloop (van Sonos), maar het euvel blijft hetzelfde. Dus als de aansluitingen hetzelfde zijn als met mijn playbar heb ik toch een probleem met de Arc Ultra, ergo daar zit dus het probleem. Met name de hdmi arc implementatie.

Groet Frank

Maak een diagnose als het weer gebeurt en bel Sonos eens.

Reageer