Muziek gestart via Siri of Apple Home scenes stopt na enkele minuten.

  • 30 September 2021
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

Badge

Hallo, Ik heb hierover enkel een onderwerp gevonden van enkele jaren geleden. Dus misschien bestaat hiervoor reeds een oplossing voor mijn probleem.

Mijn Sonos speelt perfect zonder de minste hapering voor dagen als het moet.

Doch telkens wanneer ik Sonos start via Siri (op iPhone of HomePod) stopt de muziek na enkele minuten. Dit zowel voor Apple Music als voor radiostations via Tuneln.

Hetzelfde probleem wanneer ik werk via scenes in Apple woning.

Ik word er een beetje gek, want het is super wanneer je muziek kunt starten via spraak.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Bedankt

 

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De hulp is je aangeboden, maar daar wens je om je eigen redenen geen gebruik van te maken. Alleen Sonos kan zien wat er misgaat in je WiFi, maar dan zal je een diagnose moeten maken en even bellen/chatten met Sonos. Dat je een geweldige wifi hebt zal best, maar kennelijk is er toch iets wat stoort in combi met Sonos of is reeën instelling niet helemaal juist in combi met de werking van Sonos.

Binnen dit gebruikersforum is er niemand die in jouw wifi systeem kan kijken, dus welke hulp verwacht je van de gebruikers?

Maar kennelijk is het al opgelost nu, veel plezier met je 16 HomePods. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Hans R,

Sonos ondersteunt enkel de Google Assistant en Amazon Alexa voice services binnen de Sonos app.

Ik zou je graag willen doorverwijzen naar het volgend Sonos artikel: Siri gebruiken om Sonos-speakers te bedienen.

 

Badge

Beste Dylan, De link waarnaar u mij hebt verwezen hebben we al gebruikt 6 maand geleden om onze Sonos apparaten toe te voegen. Dat is geen enkel probleem.

Het probleem is dat wanneer we een Sonos product starten via Siri de muziek steeds volledig stopt of hapert. We zeggen bijv “start piano music on Sonos kitchen” en dan start er piano muziek in de keuken, maar stopt de muziek na 5 of 10 min.

Dit stoppen gebeurt niet wanneer we de muziek afspelen via de Sonos app.

Bedankt, Hans

 
Badge

Beste Dylan,

Vandaag nog eens geprobeerd. De muziek viel opnieuw stil na een aantal minuten.

Op de Sonos app staat dan “Begonnen via AirPlay” en op de Sonos App lijkt het alsof er nog muziek speelt. Zie bijlage met zwart/blauwe cirkel waarbij de drie streepjes bewegen.

De Sonos App was tevens even “bevroren”, dit is via de Sonos App kan ik de muziek niet opnieuw laten starten. Het teken op de Sonos App verandert wel van “pauze” naar “spelen” en opnieuw van “spelen” naar “pauze” maar dit heeft geen invloed op de muziek zelf (want er wordt geen muziek afgespeeld.

Hartelijk dank voor uw hulp!

Hans

 

 
Badge +2

Hey Hans,

Als ik het goed begrijp ervaar je dus alleen problemen wanneer je de muziek start via Airplay en niet wanneer je dit doet vanaf de Sonos app zelf.
Dan is er een goede mogelijkheid dat het de verbinding is vanaf de iPhone/iPad naar je Sonos systeem toe.

Maak je misschien gebruik van draadloze WiFi versterkers of iets dergelijks, je telefoon of tablet maakt hiermee verbinding mogelijk dat dit voor een instabiliteit zorgt.

Om dit beter te kunnen onderzoeken zou ik je eens willen vragen om telefonisch contact met onze helpdesk hierover op te nemen, dan kunnen mijn collega's je hier beter mee helpen.

Badge

Hallo Andreea,

Mijn wifi werkt perfect. Ik heb hier 4 Wifi 6 toestellen in mijn huis van het type EnGenius Cloud AI ECW230. Ver boven de standaard van normaal huisgebruik. Daaraan ligt het volgens mij niet.

Dat is bewezen door het feit dat de Airplay 2 perfect werkt wanneer ik GEEN gebruik maak van Siri. Bijv wanneer ik naar een TV programma kijk via mijn iPad en het geluid via Airplay 2 afspeel via Sonos.

Ik zou liever via dit kanaal verder zoeken dan de helpdesk te bellen omdat ik nu meer tijd heb om dingen te onderzoeken die u vraagt om te doen dan snel snel via de telefoon. U hoop dat u dit goed vindt.

Zijn er nog een aantal zaken die ik kan bekijken?

Bedankt, Hans

 
Badge

Beste Andreea

Ter info: wanneer ik muziek enkel afspeel (en gestart via Siri) op mijn Apple Homepods dan hapert of stopt de muziek niet. Ik denk dat dit nogmaals een bevestiging is dat er niets mis is met mijn Wifi.

Het probleem is dus iets anders.

Hebt u een overzicht van zaken die ik kan controleren / proberen?

De shortcut oplossing is anders dat ik mijn Sonos producten verkoop en een paar Homepods per kamer koop. Werkt ook prima denk ik voor gewoon huis en tuin gebruik.

Bedankt, Hans

 
Badge

Beste Andreea

IK heb begrepen dat ik via dit kanaal niet veel hulp moet verwachten.

Van Sonos S1 had ik een achttal versterkers en 2 Connect. IK heb dit weekend 16 HomePods gekocht. Het dus bij 3 Sonos S2 versterkers blijven en 2 Connect. 

Bedankt,

Hans