Vraag

Aankoop advies gezocht. Voller geluid....diepere bas

  • 24 November 2020
  • 6 reacties
  • 431 Bekeken

Beste Sonos liefhebbers, 

Recentelijk zijn wij verhuisd naar een groter huis en mijn huidige Sonos speakers 2 x One 2X Ikea boekenplank vallen nu een beetje in het niets bij de ruimte. 

Ik ben dan ook op zoek naar een vollere geluidservaring. 

Nu zat ik zelf te denken aan de Arc en aan de bass speaker (Sub).
Maar ik lees wat berichten over de Arc die ik zelf niet goed kan plaatsen. 

Allereerst heb ik een Samsung UE55NU8000 televisie en ik vraag mij af of deze wel goed samenwerkt met de Arc. 

Tevens lees ik in een ouder topic dat er wat Bass problemen zouden zijn met de Arc. Deze info is echter 5 maanden oud en mogelijk speelt dit allemaal niet meer. 

 

Wie zou mij verder kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze? Tevens is het natuurlijk bijna Black Friday. Zou Sonos meegaan in deze hype en is er mogelijk een voordeel te behalen in de toch al dure aanschaf? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Aha, oke, dan maak je van de One een aparte “kamer”

Het is een langwerpige L-vormige kamer waarbij in het korte gedeelte van de “L” een "werkplek” is ingericht. Ik zal eens kijken wat de verschillen zijn met en zonder. Thanks!

Reputatie 5
Badge +3

Het ligt er een beetje aan hoe je kamer ingedeeld is anders zou ik nog even goed nadenken over die extra One….. die gaat anders je stereobeeld in de kamer scheef trekken.

Tevens moet je deze steeds handmatig groeperen als je overschakelt tussen tv en radio/audio

 

Dank voor de reacties. Ik vond gisteren avond ook nog een hele aardige review van Bright. 

Ik denk dat ik het ga proberen met het volgende. 

De ARC aangesloten op de TV. De twee Ikea bookshelfs als rear speakers en nog een losse One als vulling voor de rest van de woonkamer. Afhankelijk hoe diep de Bass is kan ik later nog een Sub bijplaatsen. 

 

 

Hoi @Remko de Koning ,

Er zijn geen problemen meer met de bas weergaven in de ARC.
Je kunt zelfs zeggen dat de baskwaliteit van de ARC opmerkelijk goed is.
Naar mijn inzien heeft de ARC ook een goed bereik in muziekweergave.
Ik gebruik mijn Sonos ARC vooral voor de tv (Philips)
Samen met twee maal de One en een Sub voor een optimale Surround beleving.

Voor de Stereo beleving gebruik ik 2 maal de Play 5, ben nog aan het sparen voor een Sub erbij.
Beetje overdreven, maar wel een erg leuk idee.
Noodzakelijk is het niet, aangezien het basgeluid van de Play 5 ook erg goed te noemen is.
 

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt nu geen TV oplossing van Sonos. Arc en Sub zijn met name bedoeld om een surround sound setup te maken. Dus wat wil je bereiken, TV of Muziek voller geluid ?