Beantwoord

Tv afspelen op playbar en connect amp

  • 23 September 2018
  • 3 reacties
  • 283 Bekeken

Beste
Ik heb al een 3tal jaren het surround systeem (playbar, 2 x play1 en sub) en een connect amp. Ik heb die steeds goed kunnen gebruiken maar sinds enkele maanden heb ik het probleem dat het geluid van mijn connect amp regelmatig voor enkele seconden uitvalt en terug aangaat wat heel storend is. Oorspronkelijk dacht ik aan problemen met mijn router omdat ik toen ook effectief problemen had met het internet maar dat is ondertussen vernieuwd en heb alles ook volledig opnieuw ingesteld maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb dit probleem enkel bij afspelen van tv en niet met muziek. De tv is aangesloten met een optische kabel op de playbar, heb ook al geprobeerd met een aux kabel op de connect amp maar het probleem blijft zich ook voordoen. Zou er iemand een oplossing weten hiervoor?
Alvast bedankt
Yoshi
icon

Beste antwoord door Emily P 1 October 2018, 17:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Yoshi, zou je eens een diagnose van het systeem willen maken en het resulterende nummer hier vermelden?

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier:
https://support.sonos.com/s/article/141?language=nl_NL
Dag Frank
Ziehier het nummer van de diagnose.
1315869429
Alvast bedankt om het te bekijken
Mvg Yoshi
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Yoshi, bedankt voor de diagnose. Ik zie hierin dat de Playbar best wat draadloze verstoring ervaart op bepaalde tijden. Mogelijk betekent dit dat er iets te dicht op de Playbar zelf staat.

Dat gezegd hebbende, wat voor audio heb je het probleem mee? Gebeurt dit bijvoorbeeld alleen specifiek bij TV audio? Want in die situatie klopt het dat dit tot uitval kan leiden, zelfs in een perfecte WiFi omgeving. 2.4GHz WiFi is helaas niet snel genoeg om constant audio zonder buffer (live audio) te verzenden, wat kan zorgen voor haperingen in het geluid.

Als het ook gebeurt bij Spotify of radio of dergelijke welke je via de Sonos app afspeelt, dan is het een ander verhaal natuurlijk, dat is audio wat een buffer heeft van 10-30 seconden en dus bij WiFi wegval alsnog door blijft spelen.

Het kan zijn dat als de storing rond de Playbar opgelost wordt dat je dan geen probleem meer ervaart met het afspelen van TV geluid via de Connect:AMP, maar dit kunnen we verder niet garanderen.