Toetsen instellen mogelijk?

  • 18 October 2019
  • 5 reacties
  • 414 Bekeken

Badge

Ik probeer mijn ouders, met een pas gerenoveerde woonkamer, te overtuigen van Sonos. Ze zien het als een groot voordeel dat er geen kabels meer door de hele woonkamer hoeven te lopen, maar de speakers draadloos communiceren. Een van de manieren waarop mijn ouders de nog nader te specificeren speakerset zullen gaan gebruiken is het beluisteren van Radio. Mijn moeder vind het echter niet fijn dat ze daarvoor telkens de app zou moeten gebruiken, ze wilt namelijk gewoon op een knopje kunnen drukken en ‘tada’ de radio staat aan. Nu beschikken alle speakers over 'n play knop, die volgens mij standaard staat ingesteld als ‘verder gaan met afspelen’. Wat ik mij afvraag, is het ook mogelijk om deze zo in te stellen dat hij altijd dezelfde audio bron pakt? In dit geval dus een specifiek radiokanaal via TuneIn. Mijn ouders overwegen momenteel namelijk om aan duurdere speakers of combinaties met de connect e.d. te beginnen alleen om er een standaard radio op aan te kunnen sluiten.. volgens mij hoeft dat niet nodig te zijn. Ik hoor het graag als iemand hier ideeën of oplossingen voor heeft


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Normaal speelt deze verder vanaf de laatst gebruikte radiozender. Een extra radio aansluiten is overbodig. Via Tunein beschik je over alle zenders ter wereld.

Reputatie 7
Badge +3

Hang hier geen mooie verkoopverhalen aan, dit gaat gewoon niet werken. Sonos zonder app werkt niet, punt.

De kans dat deze terugkeert op altijd dezelfde zender kan je vergeten. Dat zou gaan wanneer er nooit naar iets anders geluisterd wordt. Dit zou dan wel een hele dure radio worden. 
Afhankelijk van gebruikte telefoon zijn er wat trucjes te bedenken om bediening eenvoudig te houden. Zelf maak ik gebruik van een iPhone en iPad, met daarop Yonomi. Via Yonomi een aantal favorieten ingesteld die op mijn startscherm verschijnen en deze kan ik dus simpel benaderen, waarmee een zender of andere voorkeuze op een ingesteld volume zal starten. Werkt prima en na instelling redelijk simpel. 

Maar nogmaals, probeer niet je eigen voorkeur door te drukken en ga opzoek naar een systeem met de voorkeuren van je ouders. 

Badge

Ik lees mijn eigen vraag nu pas terug en begrijp hoe de eerste zin overkomt. Laat ik daarom even opnieuw vooropstellen dat mijn ouders zelf overtuigd zijn van Sonos. Ik probeer ze echter de optie om een losse radio aan te sluiten, uit het hoofd te praten, dat zie ik namelijk ook als overbodig. Als de toetsen in te stellen waren was dat mooi geweest, dan was de kwestie namelijk sluitend. Nu zal ik m'n moeder dus inderdaad moeten overtuigen dat er met behulp van wat widgets e.d. allerlei mogelijkheden zijn om 't zo makkelijk mogelijk te maken. En daarnaast, als ze 'n gewone radio zou aansluiten heeft ze nog altijd de app nodig om te schakelen naar deze input, right? Dus eigenlijk is dat juist 'n extra tegenargument.

Thanks voor jullie reacties.

Groetjes

Badge

Domme vraag misschien maar hebben ze wel een Internet aansluiting uberhaupt?

Wilde ook eens wat geluid organiseren voor een ouder echtpaar, toen ik vroeg naar hun provider werd het zwart voor ogen.
Internet? Waarom dan?…...nou ja ehhh….

Als je iets anders zoekt, ik heb nog een Roberts Stream 93i WiFi/Spotify/DAB+ radio staan.
Gewoon muziek met “knopje aan” en ook nog eens goed geluid.
https://www.radiowinkel.com/a-38289527/roberts/roberts-stream-93i-internetradio-met-dab-spotify-usb-en-kleurenscherm/

Badge

Haha, geen zorgen. Daar beschikken ze gewoon allemaal over hoor, en ze zijn er ook kundig mee. Zo oud zijn ze overigens ook weer niet. Het gaat puur om gewenning van de Radio op een gemakkelijke manier aanzetten en de transfer naar dit altijd moeten doen via de telefoon óf geen radio kunnen gebruiken op het sonos systeem. Dat laatste valt buiten de wensen, want het idee is om in de gerenoveerde woonkamer zo min mogelijk apparatuur en kabels te plaatsen. 

Maar goed, mijn vraag is beantwoord. Ik ga dit topic sluiten. Bedankt allemaal.