Beantwoord

Sonos niet meer te bedienen via Spotify

  • 8 December 2018
  • 5 reacties
  • 366 Bekeken

Hallo,

Ik heb net family genomen van spotify, mijn account toegevoegd in sonos, juiste account geselecteerd waarmee ik op mijn Android toestel actief ben, maar ik krijg niet meer via Spotify app de boel gestart. Wel via sonos app. Iemand een idee? Op forum kon ik met zoektermen niks passends vinden...

Alvast ontzettend bedankt!
Tijmen
icon

Beste antwoord door Tijmen89 17 December 2018, 19:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als de Spotify app de Sonos niet goed kan besturen, dan heeft dit zo goed als altijd te maken met het netwerk waar de Sonos op aangesloten zit.
De Spotify Connect verbinding is namelijk wat geavanceerder dan de Sonos-app die via de wifi de Sonos zou benaderen.
De Spotify Connect verbinding verloopt vanuit het toestel, naar de Spotify cloud op het internet, waardoor deze praat met de Sonos cloud, die weer terug praat naar de Sonos instalaltie die bij je thuis staat.
Meestel helpt het door even de modem/router en mogelijk extra netwerk apparatuur zoals extra routers en switches en wifi versterkers uit en aan te zetten.
Hoor graag of dit je een oplossing geeft.
Bedankt voor je mogelijke oplossing!
Helaas, het maakt geen verschil.
Mijn vrouw, zelfde telefoontoestel, krijgt het nog wel voor elkaar.
Log ik in op mijn oude account op mijn eigen telefoon, werkt het wel weer...
Log ik vervolgens in op mijn nieuwe account, sinds family toegevoegd, werkt het niet meer via Spotify.
Hij weigert verbinding te maken, ik zie wel alle apparaten in het lijstje staan...

Nog een idee? Alvast bedankt!

Edit: ik heb nu het originele Spotify account verwijderd in sonos, krijg hem ook nu niet aangestuurd via dat zelfde family account actief in Spotify.
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen ons te bellen
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Inmiddels contact gehad via de telefoon. Ook geen oplossing kunnen bedenken.
Laatste optie vanuit Sonos is een nieuw spotify account activeren voor family en dan nog eenmaal testen.
Anders toch contact opnemen met spotify. Wellicht dat het in het account ergens mis gaat.
Nou, vandaag ook met Spotify contact gehad.
Zij bleven beweren dat het zou moeten werken. Mits alle accounts goed ingesteld zouden staan.
Uiteindelijk stelde de klantenservice voor om het op een ander apparaat te proberen. Ik mijn tablet, die ik hiervoor nooit gebruik, ingesteld.
Alles werkt met het nieuwe account.
Ik heb nu uiteindelijk mijn telefoon weer alles opnieuw geïnstalleerd.
Had ik eerder ook al gedaan, blijkbaar heeft er iets in z'n geheugen gezeten. Nu werkt het wel.
Bedankt voor het meedenken allemaal!