Beantwoord

Sonos en Plex

  • 14 October 2019
  • 3 reacties
  • 310 Bekeken

Bij het afspelen van Plex op Sonos ondervindt ik steeds het probleem dat de muziek niet wordt afgespeeld of stukken worden overgeslagen. Er verschijnt dan de melding : verbinding met PlexServer verbroken dit terwijl Plex volledig vanaf het internet benaderbaar is. Mijn setup is als volgt ExperiaV9 + Synology router en NAS916+.
Hopelijk heeft iemand tips om dit vervelend issue op te lossen.
Ook de vraag waarom het via Sonos niet mogelijk is om direct af te spelen via een LAN_mediaserver zoals die in de NAS. Waarom die omslachtige route via een externe Plex_server in Ierland??
icon

Beste antwoord door Tim S 14 October 2019, 10:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Ericio,

Graag ontvangen we een diagnose van je Sonos installatie willen we iets concreets kunnen melden over je situatie.
Tevens, wat bedoel je precies met Plex_server in Ierland??
Reputatie 7
Badge +3
Ik ervaar zelf geen problemen met Plex. De vraag waarom via Ierland zal je denk ik moeten stellen aan Plex. Sonos biedt de software van externe partijen aan zoals zij die ontvangen
Bedankt voor de snelle reactie. Vanavond kan ik e.v. de diagnose verzenden.
De PLEX_server staat in Ireland. Dit is te zien als je in Sonos de PLEX_service opstart. Sonos maakt blijkbaar contact met die externe Server om langs die weg contact te maken met mijn eigen PLEX_server op de NAS.
Ik vermoed dat door die omweg via het internet mijn probleem wordt veroorzaakt. Daarom ook de vraag waarom het niet mogelijk is muziek af te spelen rechtstreeks vanaf de eigen dlna_mediaserver of PLEX_player zoals wel mogelijk is op bijv. elke willekeurige audio_receiver?