Sonos Connect analoge uitgang

  • 12 December 2020
  • 8 reacties
  • 595 Bekeken

Ik maak in huis gebruik van diverse Sonos One en Sonos Move speakers. Echter in de woonkamer heb ik nog gewoon een stereo staan met 5.1 audio speakers aangesloten. Ik heb bij deze speakers geen 230V aansluitingen en ze vervangen voor Sonos speakers is dan lastig. Nu wil ik de muziek die ik in de rest van het huis afspeel ook graag via mijn stereo in de kamer afspelen. Ik wil daarvoor een connect aanschaffen en de uitgang daarvan op de ingang van mijn stereo aansluiten, maar weet niet of je met Sonos Airplay daar ook naar toe kan streamen. Kan iemand vertellen of dat gaat? De connect is best duur en ik zou het zonde vinden als ik hem voor niets aanschaf...

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Nee, bij direct Airplayen naar een Connect kan niet. Met een Port (de opvolger van de Connect) wel. Zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/port.html

Je kunt een Connect wel groeperen met een One waarnaar je Airplayt, trouwens, dus dat kan wel een oplossing zijn. Je zou dan een gebruikte Connect kunnen kopen. Daarbij wel even opletten: een Connect van vóór 2016 kan niet op de S2 software.

Hoi 106rallye,

Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat de analoge uitgang van te connect te gebruiken is om het geluid wat via Airplay2 naar mijn Sonos speakers gaat, dan ook op mijn huidige stereo ingang is aan te sluiten. Ik ga zo’n Connect aanschaffen daarvoor! Kan ik in het hele huis naar dezelfde muziek luisteren met mijn bestaande speakers.

Bedankt en fijn weekend verder!

Reputatie 7

Graag gedaan! Let wel op de het bouwjaar van de Connect, wat bepaalt of deze S1 of S2-geschikt is.

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou een Connect niet meer nieuw kopen, dan zou het bij mij altijd de Port worden. Als je voor een gebruikte gaat, die worden veel aangeboden op MP, let dan bijzonder goed op wat 106rallye hierboven schrijft anders heb je er nog niks aan.

Bedankt!

ik ga maar op save en voor de Port...

Reputatie 7

Een goede keuze!

Mocht je gebruik willen maken van de digitale uitgang van de Port, dan begrijp ik dat hij het best klinkt als je het volume instelt op “vast” in plaats van “variabel". Als je gebruik maakt van de analoge uitgang is hij standaard prima. Zie Sonos Port review: A flawed successor to the Sonos Connect | TechHive Misschien ligt dit ook aan de gevoelige oren van de tester…..

Bedankt! Ik heb vandaag een “Port” aangeschaft en hij werkt inderdaad heel goed!

Ik had op mijn versterker alleen geen digitale ingang meer over, dus voorlopig maar met 2 L/R tulp connectors op een analoge ingang aangesloten...

Reputatie 7

Dat is ook prima! Veel plezier ermee!