Vraag

plof / tik tussen overgang tussen muzieknummers en tv-kanalen.

  • 12 March 2017
  • 2 reacties
  • 314 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb twee(2) Play 1’s ingesteld als surroundspeakers icm de playbar en de sub.
Het volume vd Play 1’s staat geconfigureerd in de modus “sfeervol”

Tijdens het afspelen van muziek hoor je tijdens de overgang naar een volgend af te spelen nummer, een licht hoorbare tik / plof.
Dit gebeurt ook als het geheel als geluidsbron voor de TV staat ingesteld en ik schakel tussen diversen zenders / channels. Tevens is het aanwezig tussen diversen commercials.
Bij het uit- / inschakelen van het geluid bv door “mute”, pauze ed, hoor ik het ook.

Het lijkt er op dat als er een geluidloos moment is en er opnieuw geluid ingezet wordt, dit tikje hoorbaar is.

Erg storend aangezien de Play 1’s aan weerszijden van de zitbank staan opgesteld en je hier dus vrij dichtbij zit.

Bij de Playbar hoor ik het niet en ook bij een Play 5 (gen.2) geen klachten.

Koppel ik de Play 1’s los als surroundspeakers (“surround speakers verwijderen”) en gebruik ik ze als losstaand individueel stereopaar, ook dan houd ik dit probleem. In opstelling dus geen verschil.

Het zijn enkel de (beide) play 1's die het doen.
Het ligt dus schijnbaar aan de Play 1’s zelf.

Wie herkend dit probleem, of kan mij helpen dit op te lossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Streambuster,

Ziet u de mogelijkheid deze Plop te repliceren als ze niet als stereopaar staan geconfigureerd?
En/Of ervaart u dan op 1 van de 2 play:1 speakers het ploppend geluid mochten deze niet in stereopaar staan?
Graag ontvangen we een diagnose van het systeem, het liefst kort aangemaakt nadat het zich voordoet.
Diagnose kunt u versturen via Instellingen -> geavanceerde instellingen.
Of via een computer via de Help knop boven in de software.
Reputatie 1
Badge
Dankzij de geweldige service en support, 2 nieuwe play 1's gekregen en het probleem is over. In eerste instantie na ruim 1.5 uur persoonlijk telefonisch support helaas het probleem niet kunnen vinden.
Veel lof voor de peroonlijke support van de klantenservice! Ga zo door!