Beantwoord

Playbar en AirPlay2 op Apple TV en TV: setup

  • 6 January 2019
  • 1 reactie
  • 820 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb de volgende setup: mijn PlayBar is aangesloten aan mijn TV. Die is op zich verbonden met Telenet decoder, PlayStation, mediaserver en de Apple TV elk via een HDMI kabel. Geluid wordt blijkbaar over de diverse toestellen via de TV naar de Sonos Playbar gestuurd die op zijn beurt in een 5.1 opstelling staat met de sub en 2 Play:1 speakers. Nu zou ik graag via mijn iphone muziek via AirPlay 2 op de Apple TV afspelen, zodat muziek uit mijn bibliotheek rechtstreeks wordt afgespeeld (en dus de aantal keren iets is afgespeeld bijgehouden wordt). Maar dan moet de TV aanstaan. Is er een mogelijkheid om toch nog af te spelen via AirPlay 2 en de Apple TV zonder dat ik de TV aan moet zetten of kabels moet gaan herschikken?
icon

Beste antwoord door Tim S 8 January 2019, 11:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Als je naar de TV wilt streamen, zal de TV inderdaad aan moeten staan.
Omtrent Sonos, ondersteunen alleen de Playbase en de Beam, de Sonos One en Play:5 (2e generatie) Airplay2.
De Playbar kan helaas geen Airplay2 ontvangen.
Tevens wil ik je er van bewust maken dat als je Airplay2 naar de TV zou streamen, de Sonos Playbar waarschijnlijk een stereo signaal van de TV zal ontvangen en je weinig van je surround speakers zult horen.