Vraag

"Een andere gebruiker bewerkt de wachtrij"

• 11 juni 2021
  • 6 reacties
  • 38 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi!

Ik zat vanavond achter mijn laptop en verschoof wat liedjes (eigen collectie die op die laptop staat) in de wachtrij in de Sonos Connect app (Windows 10). Dat was de bedoeling althans. Het lukte niet. Ik kreeg de melding:

“Een andere gebruiker bewerkt de wachtrij door middel van de Sonos-app op een ander apparaat. Het kan zijn dat sommige tracks die je hebt bewerkt niet zijn aangepast.”

Best bijzonder, aangezien ik de enige gebruiker van mijn Sonos-systeem ben en het enige andere apparaat waarmee ik Sonos bedien (gewoon via dezelfde account) is mijn Android-vriend die werkloos aan de andere kant van de kamer lag. (En bedienen vanaf beide apparaten hoort ook geen problemen te geven natuurlijk, doet dat ook nooit.)

Sluiten en opnieuw opstarten van de Sonos Connect-app op de laptop loste het probleem meteen op, dus dat was niet zo moeilijk. Maar ik vraag me af hoe dit kan. Iemand enig idee wat die foutmelding kan veroorzaken?

6 Reacties

Badge +2

Hoi @Groenman en goedemorgen!

In dit geval, als je wat aanpast, maar voordat dit bij de speaker is aangekomen doe je nog een aanpassing, kan je hierdoor soms die melding zien.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt @Cristian N , maar ik geloof niet dat ik je antwoord begrijp. Wat bedoel je met “voordat dit bij de speaker is aangekomen"? En als het al iets met timing te maken heeft, waarom dan de melding dat een andere gebruiker iets op een andere device aan het doen zou zijn?

Badge +2

Graag gedaan @Groenman . Hiermee bedoel ik dat wanneer je een opdracht geeft aan een van de speakers, moet deze bij de speaker verwerkt worden. Als je net daarna een andere opdracht geeft, kan het zijn dat de eerste opdracht nog niet verwerkt is en dat de Sonos Controller (dus hier de App op de Windows 10) denkt dat er iemand anders een opdracht probeert uit te voeren op het systeem terwijl jij de enige aanwezig bent op het systeem.

Reputatie 1
Badge +1

Maar @Cristian N ,een beetje schuiven in een playlist die je voor de komende paar uur hebt klaarstaan moet toch gewoon kunnen? Heb daar nog nooit eerder problemen mee gehad en dat zou ook niet moeten lijkt mij. Zijn nogal basic operaties.

Badge +2

Dat begrijp ik helemaal @Groenman . Aangezien dat deze ook de enige keer is wanneer je deze melding hebt gezien, zou ik je aanraden om het systeem even te laten werken en om te zien of dit probleem terug voorkomt. Zo ja, dan wil ik je vragen om een nieuwere diagnose naar ons toe te sturen in de Sonos App zodat wij het systeem kunnen inlezen. Mocht je al contact met ons hebben gehad, kunnen wij je gewoon verder meehelpen.

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt @Cristian N . Het probleem heeft zich na eergisteren niet meer voorgedaan (en daarvoor ook niet). Dus ik ga uit van een incident. Ik zal een diagnose sturen als het toch vaker gebeurt. De foutmelding blijft wel heel raar, zeker als er helemaal geen andere gebruikers zíjn...

Reageer