Beantwoord

alles betalend?

  • 6 October 2019
  • 5 reacties
  • 202 Bekeken

Sinds update eerder dit jaar kan je eigen muziek (van bijvoorbeeld iTunes) niet meer afspelen op Sonos. Zonde.
Naast radio, blijft er dan nog muziekstreaming over... maar hey, ook dat is weer ingeperkt want als je Spotify toevoegt, blijkt dat Sonos enkel de betalende Premium-versie ondersteunt.

Hoe moeilijk kan je t maken? Hoezeer dwing je gebruikers van Sonos om betalende diensten bijkomend te voorzien?

Is Sonos dan misschien niet de juiste oplossing?
icon

Beste antwoord door 106rallye 6 October 2019, 13:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Al je eigen muziek is nog gewoon af te spelen. Je zult dit vanuit iOS alleen op een iets andere wijze moeten regelen. Denk aan streamen Viane computer of streamen vanuit de cloud. Dit laatste kan gratis via Google.
Dat Spotify niet gratis kan is al zolang ik mij kan herinneren en ook altijd zo gecommuniceerd door Sonos. Overigens kan het ook gratis, incl. gratis reclame, door airplay te gebruiken.
Dus ja, Sonos blijft een uitstekende keuze.
Reputatie 7
@KoenVG Enkel de mogelijkheid om “from this iPhone” muziek af te spelen is (dankzij wijzigingen die door Apple zijn doorgevoerd) niet meer mogelijk. Jij hebt volgens je account twee Sonos One’s, dus zou je de muziek die op je telefoon staat via AirPlay 2 naar je Sonossen moeten kunnen streamen.

Zoals hierboven gezegd zou je ook je muziek naar de (tot 50.000 nummers) gratis versie van Google Play music kunnen uploaden, op een NAS kunnen zetten, of als je router een NAS-functie via USB kent, op een USB-stick kunnen zetten. Je kunt ook de Sonos verwijzen naar je iTunesmap op je computer, zodat Sonossen daar de muziek kunnen vinden (dan moet je computer enkel aanstaan).

Kortom: je zou geen probleem moeten hebben.
Reputatie 7
Nog een aanvulling: afspelen vanaf muziek op een telefoon werkt vanaf Android nog wel.
Ooooo! Bedankt voor de feedback. Gaat super gemakkelijk met AirPlay!!!

En ja, die NAS gaat er inderdaad eens van moeten komen... nog wat uitstelgedrag...

Bedankt voor de raad, ik ben alvast geholpen.
Reputatie 5
Badge +3
Mooi dat Airplay voor jou een oplossing is.

Voor toekomstige lezers van dit topic, zou ik nog even iets willen verduidelijken wat in de eerdere posts niet behandeld is en wat door de toon van de startpost wel eens verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen worden:

Sonos is niet degene die je "dwingt" te betalen. De streamingdiensten bepalen zelf of ze een gratis variant op Sonos toelaten, dat doet Sonos niet. Sonos verdient geen geld aan deze betaalde diensten. Getuige het feit dat de gratis versie van Google Play Music wel werkt. Ik kan me zomaar voorstellen dat deze situatie voor Sonos concurrenten (Heos, Bluesound) hetzelfde is.