Vraag

Wifi problemen met andere toestellen (Apple) na installatie Sonos.

  • 30 January 2021
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Hallo,

 

De instalatie van mijn 2 Sonos One luidsprekers is perfect gelukt en met het verwachte resultaat.

Helaas, sinds deze instalatie zijn er problemen met al onze  Apple toestellen:

Zowel de 2 iPhones als de tablets geven regelmatig aan dat ze geen Wifi ontvangst hebben in de vorm van een foutmelding. Er is dan ook geen ontvangst ondanks dat de Wifi indicator perfecte ontvangst aangeeft. Als dan op het betreffende toestel de Wifi uit- en weer aangeshakeld werd, dan gaat het weer even. Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing? Andere, niet Apple, toestellen werken perfect op onze Wifi. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Router al eens gereset? Zelf ook meerdere Sonos en Apple producten, maar herken dit niet, maar bij netwerkproblemen is het resetten van de router vaak de oplossing. 

Is helaas geen oplossing. Op andere Wifi (bv bij vrienden) werken onze Apple producten perfect. Komen mensen bij ons die een Apple product hebben, dan hebben ook zij Wifiproblemen. Ik vermoed dat het met een IOS update te maken heeft?

Reputatie 7
Badge +3

Zal niets met een update te maken hebben. Je schrijft zelf al dat anderen ook problemen bij jou hebben en jij niet bij een ander. Je zult het dus binnen je eigen netwerk moeten zoeken. 
Je geeft aan dat eea is begonnen na installatie van Sonos, wat nu wanneer je Sonos van de stroom haalt? Zijn er dan nog steeds problemen?

Hoe is je netwerk opgebouwd, gebruik je bijvoorbeeld versterkers, aparte wachtwoorden voor 2ghz en 5 ghz, wat wanneer je de Apple producten op 5 ghz laat werken etc etc.?

Ik heb de luisprekers nu van de stroom gehaald en zal checken of er nu verder nog Wifi problemen zijn. Alvast bedankt voor het opvolgen en de tip. Ik laat in de loop van de dag resultaat weten.

Zodra de Sonos luisprekers van de stroom af waren werkte alles perfect. Mijn proximus wifi laten opsplitsen in 2 kanalen en opnieuw  ales opgestart. Nu werkt het weer perfect. Blijkbaar te veel draadloze toestellen op het Wifi kannal aangesloten.

Reputatie 7
Badge +3

Top, mooi te lezen dat het opgelost is. Veel plezier van je Sonos ………. en van je werkende telefoons. 🤗