Beantwoord

WiFi Netwerk wijzigen

  • 27 October 2021
  • 4 reacties
  • 6130 Bekeken

Beste community leden, SONOS medewerkers (?), 

Ik heb in huis een WiFi netwerk “A” actief, waarop ook mijn SONOS draait. Nu heb ik sindskort WiFi Boosters in huis gezet ivm o.a. meer thuiswerk, welke de naam netwerk “A - Boosted” genoemd heb. Om niet te hoeven wisselen naar “A” om mijn SONOS te kunnen bedienen, wil ik graag SONOS overzetten naar “A - Boosted”.

Mijn SONOS lijkt up2date (versie 13.3.2, update geeft aan “bijgewerkt”), telefoon is bijgewerkt (iOS 15.0.2). Ook komt het netwerk “A - Boosted” voor in mijn SONOS controller op de iPhone onder Netwerken. 

Het koppelen van de apparaten (SUB, PlayBar, 2* Play 3) naar het nieuwe netwerk lukt niet. Heb al diverse malen de stappen doorlopen van de probleem oplosser. 

Heeft een van jullie de gouden tip hierin? 

Dank je

Hein 

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 October 2021, 09:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik begrijp niet helemaal waarom je Sonos niet zou kunnen bedienen als je het A-netwerk gebruikt in plaats van de booster. Die komen toch bij dezelfde router uit (en vormen dus eigenlijk één netwerk)?

 

Dan zeg je “Het koppelen van de apparaten (SUB, PlayBar, 2* Play 3) naar het nieuwe netwerk lukt niet.” Wat lukt er precies niet en wat krijg je (bijvoorbeeld) voor foutmelding?

 

Hi 106rallye, 

Ik kan mijn SONOS wel bedienen wanneer ik met mijn telefoon aangesloten ben op het A-netwerk.

Wanneer ik echter op het boosted netwerk zit met mijn telefoon, geeft de controller aan: “Er kan geen verbinding worden gemaakt met Sonos. Laten we dit oplossen.”

Bij het doorlopen van deze probleem oplosser wordt in 1e instantie het systeem gevonden (d.w.z. de 4 losse apparaten), vervolgens gaat de controller het systeem controleren en komt deze terug met “haal de stekker van je router eruit. Dit meermaals gedaan maar levert geen oplossing op. 

Het netwerk boosted staat wel onder beschikbare netwerken wanneer ik weer op het A-netwerk zit, dus de controller lijkt hem wel te herkennen? 

Reputatie 7

Je lijkt twee verschillende netwerken te hebben, in plaats van één netwerk met twee namen, zoals de bedoeling is. Dan krijg je hetzelfde probleem weer als alle Sonos devices op het boosted netwerk zitten en je telefoon op A. Hoe staan de versterkers ingesteld? Als access point of router?

Volg je deze stappen om je Sonos-systeem het nieuwe netwerk te leren: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL

 

Je lijkt twee verschillende netwerken te hebben, in plaats van één netwerk met twee namen, zoals de bedoeling is. Dan krijg je hetzelfde probleem weer als alle Sonos devices op het boosted netwerk zitten en je telefoon op A. Hoe staan de versterkers ingesteld? Als access point of router?

Volg je deze stappen om je Sonos-systeem het nieuwe netwerk te leren: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL

 

106rallye! Held, de boosters stonden inderdaad op router ipv access point ingesteld! Omgezet en het werkt na herstart van de boosters binnen 30sec! Simpele oplossing, top en bedankt voor je hulp! Fijn dat er nog behulpzame experts zijn