Vraag

verbinding valt telkens weg, kan geen verbinding maken

  • 28 December 2020
  • 2 reacties
  • 178 Bekeken

Hoi, 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen:

Sinds 2 maanden ben ik trots eigenaar van een Sonos Beam met 2 Sonos One speakers. Deze staan allemaal rondom de televisie waar ook de router staat (het gaat om een WiFi verbinding) in een straal van 3 a 4 meter. Overal in huis kan ik prima internetten, ook op zolder. Toch valt telkens de verbinding met de Sonos speakers weg. Vooral als ik radio luister en via AirPlay de Sonos inschakel. Soms pakt hij het signaal na een minuut automatisch weer op, soms ook helemaal niet. 
Als ik de Sonos app open geeft hij vrijwel altijd aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Na een minuut wachten, is er wel verbinding. Vaak als ik de app helemaal afsluit en opnieuw opstart. Heel vervelend en op deze manier is het lastig genieten van het fijne geluid. 
 

wat kan ik doen? 
 

alvast bedankt! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Staat de router minstens 50cm van de Beam? Wellicht kun je de Beam anders ook bedraad verbinden?

Staat de router minstens 50cm van de Beam? Wellicht kun je de Beam anders ook bedraad verbinden?

Hoi, dank voor je snelle reactie. Beam staat op 2 meter afstand (ongeveer). Kabel kan ik proberen, al heb ik natuurlijk het liefst alles draadloos.