Beantwoord

Time Capsule en Sonos

  • 15 March 2021
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

Al een paar jaar gebruik ik een Airport Time Capsule voor het opslaan en afspelen van muziek via Sonos. De verbinding werkt sinds kort niet meer. Ik heb al enkele keren geprobeerd opnieuw de muziekbibliotheek in te stellen, maar ik krijg telkens de melding dat computer “IP-adres” Time Capsule geen verbinding toestaat.

Weet iemand van jullie wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Mark W 18 March 2021, 12:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey @KurtR 

Bedoel je met “IP-adres” ook een daadwerkelijk ip-adres, of is dat de specifieke melding die je ziet?

Als het een ip-adres is, dit is dan ook wel het adres die de Time Capsule heeft? 

Wat gebeurt er als je deze probeert te delen op de naam van de Time Capsule in plaats van op ip-adres.

Beste Mark

 

ik krijg bij het ingeven van het IP-adres en de naam van de Time Capsule, de volgende foutmelding: de computer “IP-adres” / “naam time capsule” liet het Sonos-product geen verbinding maken.

De Time Capsule wordt dus wel gevonden, maar er wordt geen verbinding toegelaten.

ik vermoed dat er op de Time Capsule een instelling moet gewijzigd worden.

Reputatie 4
Badge +3

Hey KurtR,


Ik zou dan even bij de basis willen beginnen, zou je de volgende stappen voor me kunnen doorlopen?

1. Gebruik Airport Utility om toegang te krijgen tot de TimeCapsule
2. Wijzig de naam van de TimeCapsule zodat deze geen spaties of speciale tekens bevat
3. Mocht er een wachtwoord staat ingesteld op de BaseStation, verander die dan eventueel naar iets simpels
4. Als de Share op de TimeCapsule Music heet, deel deze dan als volgt: \\TimeCapsuleName\Music

 

Wanneer er dan om een gebruikersnaam en een wachtwoord wordt gevraagd wanneer je de muziekbibliotheek via Sonos weer wilt delen vul dan het volgende in:

Username: admin
Password: BaseStation wachtwoord die je zojuist gewijzigd hebt

Mocht het dan gelukt zijn dan hoor ik het graag, als het dan nog niet lukt kan je misschien het beste even telefonisch contact opnemen dan kunnen mijn collega's dit samen met je oplossen.